‏نمایش پست‌ها با برچسب ایران. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب ایران. نمایش همه پست‌ها

۱۳۹۱ مرداد ۷, شنبه

لطفن امضا کنید‏-_ برای جلو گیری از اعدام غلامرضا خسروی


غلامرضا خسروی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ که از سال ۸۶ در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برد در ۲۰ شهریور ماه سالجاری اعدام خواهد شد.وی پس از بازجویی های طولانی در هشتم آذر ماه سال ۸۸ از سوی قاضی پیر عباسی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و با اتهام محاربه از سوی دادستانی مواجه شد که قاضی پیر عباسی رای به عدم صلاحیت دادگاه داد.
حکم صادره از سوی شعبه ۲۶ با دخالت دیوان عالی کشور رد شده و این شعبه مجبور به تشکیل مجدد جلسات دادگاه شده و نهایتا وی در سال ۸۹ به اعدام محکوم شد.
لینک برای امضا کردن (اینجا را کلیک کنید)

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی که سابقه بازداشت در سال ۶۰ را نیز دارد به اتهام کمک مالی به یک تلویزیون ماهواره ای وابسته به اپوزیسیون در سال ۸۶ بازداشت شد و با اتهاماتی نظیر جاسوسی و کمک مالی به یک گروه سیاسی معاند نظام مواجه شده و در آبان ماه سال ۸۷ در رفسنجان محاکمه و به سه سال حبس تعزیری و سه سال تعلیقی محکوم شد.
حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب رفسنجان مورد اعتراض وزارت اطلاعات قرار گرفته و دادگاه تجدید نظر استان کرمان وی را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرد.
پرونده این زندانی سیاسی با شکایت وزارت دفاع وارد مرحله جدیدی شد و نامبرده پس از تحمل بیش از یک سال انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان ۶۴ وزارت دفاع منتقل شد.
حکم صادره نیز با تشخیص نقص در پرونده توسط دیوان عالی بار دیگر به شعبه ۲۶ فرستاده شد و پس از محاکمه در آبان ماه سال ۹۰ حکم به اعدام وی صادر شد.
در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سالجاری شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور حکم اعدام را تائید و به اجرای احکام زندان اوین ارسال کرد.
طی روزهای اخیر نصیرپور، دادیار اجرای احکام اوین نیز با احضار غلامرضا خسروی به او اعلام نموده است که حکم اعدام او در تاریخ ۲۰ شهریور اجرا خواهد شد.
غلامرضا خسروی از زندانیان سیاسی دهه شصت در حالیکه تنها ۱۶ سال داشته به دلیل هواداری یک گروه سیاسی منتقد حاکمیت بازداشت و پس از پنج سال در سال ۶۵ آزاد میشود.
گفتنی است که خسروی تیرماه سال گذشته پس از قریب به چهار سال انفرادی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل گردیده و در حال حاضر در این بند نگهداری میشود.

۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

پیامک در حال پخش در ایران؛ بعد از سقوط اسد به خیابان‌ها بریزید و شادی کنید

پیامک در حال پخش در ایران؛ بعد از سقوط اسد به خیابان‌ها بریزید و شادی کنید
پیامک در حال پخش در ایران؛ بعد از سقوط اسد به خیابان‌ها بریزید و شادی کنید
وطن ماvatanema به نقل از جـــرس: همزمان با پیشروی مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه و تداوم نبردهای سنگین در دمشق و حلب در شبکه های اجتماعی و میان مردم پیامی به صورت گسترده در حال انتشار است که مردم را دعوت می کند بعد از سقوط بشار اسد رئیس جمهور سوریه به خیابان ها ریخته و علیه سیاست های فعلی نظام اعتراض کنند.

به گزار سایت ملی- مذهبی، این پیامک ها به صورت گسترده ای از طریق تلفن های همراه میان شهروندان ایرانی پخش شده است و در برخی از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک به سرعت قابل توجهی در حال انتشار است.

در این پیام از مردم خواسته شده بلافاصله بعد از سقوط بشار اسد به خیابان ها ریخته و ابراز شادمانی کنند و از این طریق به سیاست های حکومت اعتراض کنند.

خاطرنشان می شود مقامات جمهوری اسلامی از همان آغاز قیام مردم سوریه علیه حکومت بشار اسد بدون توجه به مطالبات مردم سوریه از سیاست های دمشق حمایت کرده و رسانه های حکومتی نیز همگام با رسانه های حکومت سوریه معترضان را تروریست و آشوب گر خطاب می کنند.

در حالی که مقامات سوری از حمله هوایی و زمینی به مخالفان خود در دمشق خبر می دهند مقامات جمهوری اسلامی از جمله وزیر امور خارجه منکر هر گونه ناآرامی در سوریه هستند.

مقامات جمهوری اسلامی معتقد هستند سقوط اسد به جبهه مقاومت علیه اسرائیل آسیب جدی می زند و اعتراض های مردم سوریه را ساخته و پرداخته اسرائیل و آمریکا می دانند. جمهوری اسلامی، سوریه را عمق استراتژیک خود می داند و تا کنون تلاش کرده با حمایت های همه جانبه از سقوط بشار اسد جلوگیری کند.

۱۳۹۱ تیر ۲۹, پنجشنبه

شلیک کشتی آمریکایی به یک قایق تندرو در خلیج فارس


به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس یک کشتی آمریکایی در خلیج فارس به سوی یک قایق تندرو در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی شلیک کرد که به گفته مقامات رسمی در دبی، یک کشته و سه مجروح برجای نهاد.

مقامات هیچگونه جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نداده اند اما به نظر می رسد که قایق به اشتباه به عنوان یک تهدید در نقطه ای از خلیج فارس نزدیک به مرزهای آبی ایران، قلمداد شده است.

پس از این واقعه، ده ها پلیس و مقام رسمی امارات حول قایق سفید رنگی که هدف حمله قرار گرفته بود، در یک بندرگاه کوچک ماهیگیران در دبی جمع شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قایقی که هدف قرار گرفته یک قایق شخصی سه موتوره است که حدود ۹ متر طول دارد. قایق های مشابه در این منطقه برای ماهیگیری استفاده می شود هرچند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز قایق های سریع و نسبتا کوچکی را در خلیج فارس به کار می گیرد.

یک امدادگر اماراتی کشته شدن یک نفر را در این رویداد تایید کرده است. خبرگزاری رویترز می گوید کشتی آمریکایی پیش از تیراندازی به قایقی که زیادی نزدیک شده بود هشدار داد.

کشتی های آمریکایی مرتبا از مسیر کشتی های ایرانی در آبهای بین المللی خلیج فارس عبور می کنند اما درگذشته نزدیک شدن بیش از حد قایق های تندروی متعلق به سپاه پاسداران ایران به این کشتی ها، حساسیت برانگیز شده است.

در اوایل سال ۲۰۰۸ ، پس از آن که پنج قایق تندروی ایرانی در اطراف یک کشتی آمریکایی حرکت کردند، جرج بوش رئیس جمهوری وقت آمریکا، ایران را به انجام «اقدامات تحریک آمیز» متهم کرد.

تنش و تشنج در خلیج فارس پس از آن بالا گرفت که هفته گذشته ایران بار دیگر تهدید به بستن تنگه هرمز کرد. یک پنجم از نفت دریایی که در بازارهای جهانی نفت معامله می شود، از این آبراه می گذرد. تهدیدهای ایران به بستن تنگه هرمز اقدامی تلافی جویانه در واکنش به تحریم های سختی قلمداد می شود که اقتصاد ایران را نشانه رفته است. آمریکا اخیرا حضور نظامی و ناوهای خود را در منطقه خلیج فارس افزایش داده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین می گوید درباره رویداد تیراندازی اخیر در خلیج فارس تحقیق می کند. سفارت آمریکا در ابوظبی واکنشی در این زمینه نشان نداده است

۱۳۹۱ خرداد ۳۱, چهارشنبه

واکنش مشاور بشار اسد به خبر خبرگزاری فارس: از این دروغ ها زیاد می گویند

چکیده :سوریه و روسیه خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس درباره برگزاری رزمایش مشترک نظامی روسیه، سوریه، ایران و چین در خاک سوریه را تکذیب کردند. مشاور سیاسی ارشد بشار اسد در این باره گفت: این گزارش دروغ و مثل دیگر اطلاعات دروغی است که در مورد ما منتشر می شود....

سوریه و روسیه خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس درباره برگزاری رزمایش مشترک نظامی روسیه، سوریه، ایران و چین در خاک سوریه را تکذیب کردند.
بر اساس گزارش رویترز، بعد از ظهر روز سه شنبه و تنها چند ساعت پس از انتشار خبر این رزمایش، مشاور سیاسی ارشد بشار اسد گفت که “این گزارش دروغ و مثل دیگر اطلاعات دروغی است که در مورد ما منتشر می شود.”
بثینه شعبان مشاور سیاسی بشار اسد رییس جمهوری سوریه، روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری اینترفکس با اشاره به پرسشی در مورد خبری که از سوی فارس منتشر شده، گفت: “چنین چیزی وجود ندارد. این گزارش دروغ است.”
گفته می شود که وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر خبر این رزمایش را تکذیب کرده و گفته بود چنین چیزی نادرست است و صحت ندارد. این در حالی است که بسیاری از رسانه های روسی به نقل از فرماندهان ارتش روسیه، البته بدون ذکر نام آنها، چنین خبری را منتشر کرده بودند.
اما انتشار این خبر توسط خبرگزاری فارس و قرار دادن این خبر بر روی بخش انگلیسی این رسانه باعث واکنش های زیادی شد. خبرگزاری فارس در گزارشی مفصل حتی ادعا کرده بود که این رزمایش شامل نیروهای زمینی، دریای و هوایی و پدافند هوایی و موشکی می‌شود.
این رسانه ی وابسته به سپاه پاسداران، داستان را بدین شکل هم ادامه داده بود که: چین موفق شده است موافقت رسمی مصر را برای عبور ۱۲ ناو چینی از کانال سوئز بگیرد که حامل ادوات نظامی دریایی و هوایی خواهد بود که تا دو هفته دیگر به سواحل «لاذقیه» و «طرطوس» سوریه می‌رسد.
منبع خبری فارس یکی از رسانه های وابسته به دولت سوریه به نام شام لایف بود اما سه شنبه شب پس از تکذیب این خبر توسط مشاور بشار اسد، خبرگذاری فارس تلاش کرد این خبر را دروغ شبکه العربیه جلوه بدهد.
گزارش پیشین کلمه را که در آن به تبعات انتشار چنین خبرهای دروغی در رسانه وابسته به سپاه پاسداران اشاره شده بود، در اینجا بخوانید:


۱۳۹۱ خرداد ۲۸, یکشنبه

تحلیل سرپایی دولت بی سروپا

یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

تحلیل سرپایی دولت بی سروپا

در راستای اینکه دیروز در اطراف پونک و اطراف مشهد و اطراف خمینی شهر و اطراف زابل نه، بلکه در ناف تهران که همانا میدان هفت تیر می باشد، یک آقای معمولی در یک ساعت عادی یعنی هشت صبح به یک خانم کارمند معمولی در همان کوچه معمولی نزدیک میدان هفت تیر در ساعت عادی روز تجاوز به عنف کرده و بعد از پایان وی را از ماشین بیرون انداخته و با توجه به اینکه در همان هفته گذشته هم در پارک طالقانی یک آقای شیطانی به یک دختر شانزده ساله به زور تجاوز کرده و این فرد آن قدر شیطانی و عجیب و غریب بوده که معلوم شده تا به حال به دهها زن و دختر به همین شکل تجاوز کرده و آنها از ترس اینکه به پلیس شکایت کنند و مجددا مورد تجاوز قرار بگیرند سکوت کرده و در حال سکوت به اداره رفته و در هنگام رفتن به اداره مورد تجاوز قرار گرفتند، و چیز های دیگر، پیشنهاد می شود قبل از اینکه کسی به خودتان تجاوز کند، لطفا به پرسشهای زیر پاسخ داده و هر کس کارت شناسایی نشان داد و به شما گفت که می خواهد به شما کمک کند پرسشنامه را به زمین بیاندازید و سریعا فرار کنید.

سووال اول: محمد خزائی تهیه کننده قلاده های طلا گفت: "برخی فعالان اصلاح طلب با من تماس گرفتند و گفتند که ما کلاه خود را پایین کشیدیم تا شناخته نشویم." برای چی؟
گزینه اول: برای جلوگیری از آبروریزی.
گزینه دوم: کلاه شان را کشیدند پایین که فیلم را نبینند.
گزینه سوم: کسی که قلاده های طلا می بیند، حتما در ماه خرداد به کلاه نیاز دارد.
گزینه چهارم: فکر کردند اگر شناخته شوند، احتمالا اگر قلاده نداشته باشند گازشان می گیرند.

سووال دوم: چرا لاریجانی گفت: "بسیج باید محور آرامش در عالم سیاست باشد."
گزینه اول: چون نمی داند بسیج چه موجودی است.
گزینه دوم: چون نمی داند آرامش یعنی چه.
گزینه سوم: چون نمی دانم عالم سیاست کجاست.
گزینه چهارم: هر سه گزینه فوق صحیح است.

سووال سوم: صفار هرندی،  احمدی نژاد و رحیم مشائی را افراد بی سروپا و بی مقدار خواند. از کجا فهمید؟
گزینه اول: خودش دو سال در کابینه بی سروپاها بود.
گزینه دوم: اطلاعات دقیقی دارد ولی چهار سال تاخیر فاز دارد.
گزینه سوم: خودش را خوب می شناسد و می داند که رئیس جمهور هم مثل خودش است.
گزینه چهارم: بی سر و پا مال یک دعوه اش است.

سووال چهارم: نوجوانی در کرمان محکوم به شرکت در نماز جمعه شد. چرا چنین مجازاتی برایش در نظر گرفته شده است؟
گزینه اول: چون آدم خیلی خطرناکی است و باید به شدید ترین مجازات محکوم شود.
گزینه دوم: چون قرار است نوجوانان هم به اشد مجازات محکوم شوند.
گزینه سوم: اصولا در کرمان قوه قضائیه خیلی بی رحمانه تصمیم می گیرد.
گزینه چهارم: چون اعدام و حبس ابد برای مجازات او کافی نبود.

سووال پنجم: اسماعیل کوثری گفت که "پیروزی موسوی باعث می شد شرایطی به مراتب بدتر از فتنه رقم بخورد . و فتنه گران پروژه تغییر نظام را داشتند." چرا مخالفان جنبش سبز معتقدند که موسوی قصد داشت باعث بقای نظام شود؟
گزینه اول: چون عوامل حکومت اطلاعی از کارشان ندارند، ولی کسانی که بیرون حکومت هستند، اطلاع دقیق از حکومت دارند.
گزینه دوم: چون برای فهم مقاصد حکومت باید از آن حداقل پنج هزار کیلومتر فاصله داشت.
گزینه سوم: پنج هزار کیلومتر برای فهم موضوع کافی نیست، برو بالاتر.
گزینه چهارم: دورباش کورباش، عوضش هر چی می خوای نظر بپران.

سووال ششم: با توجه به عدم آشنایی شیعیان با امام هفتم، و پرسش و پاسخ اخیر رهبر پیرامون امام هفتم، چکار کنیم که امام هفتم به اندازه امام نقی مطرح شود؟  
گزینه اول: صفحه امام هفتم در فیس بوک تشکیل شود.
گزینه دوم: امام نقی توصیه امام هفتم را به شاهین نجفی بکند.
گزینه سوم: مدونا کنسرتی درباره امام هفتم شیعیان اجرا کند.
گزینه چهارم: رهبر انقلاب یک هفته پشت سر هم درباره امام هفتم شیعیان سخنرانی کند، در نتیجه همه به وی بد و بیراه می گویند و مومنین یادشان می آید امام هفتم دارند.

سووال هفتم: احمدی نژاد دستوراتی برای نجات دریاچه ارومیه صادر کرد، چه دستوراتی؟
گزینه اول: آب بریزند با آفتابه محل خشک شدگی پر شود.
گزینه دوم: لیست خشک کنندگان دریاچه ارومیه را منتشر کنند، تا حل شود.
گزینه سوم: آب دریای خزر به گرمسار منتقل شده، دریاچه ارومیه هم به گرمسار منتقل شود که با آب دریای خزر دریاچه ارومیه را پر کنند.
گزینه چهارم: سپاه بخشنامه بکند و اگر پر نشد همه مردم ارومیه را دستگیر کنند و تا زمانی که دریاچه نجات پیدا کرده آنها را نگه دارند.

سووال هشتم: با توجه به اینکه انتخابات مصر امروز به دور دوم رسید و بزودی نتیجه آن مشخص می شود، نقشه خطرناک غرب برای توطئه در مصر چیست؟
گزینه اول: می خواهد رای گیری انجام شود.
گزینه دوم: می خواهد هر کسی رای بیشتری آورد رئیس جمهور شود.
گزینه سوم: اصلا به غرب مربوط نیست.
گزینه چهارم: اگر نامزد اخوان المسلمین انتخاب نشود در هر حال توطئه غرب است.
گزینه پنجم: در هر حال هر نتیجه ای گرفته شود، باز هم توطئه غرب است.
گزینه ششم: باباجان، اصولا توطئه غرب است، چی میگی؟
منبع:روزآنلاین

۱۳۹۱ فروردین ۲۵, جمعه

شیخک شاش شترخور ادعای تاج کیانی در خیلج فارس می کند


۱۳۹۱ فروردین ۱۸, جمعه

نخست وزیر ترکیه: ایران صداقت ندارد، زبان این کشور دیپلماسی نیست

ننقاد تند آقای اردوغان در پی مخالفت مقام های بلندپایه ایران در خصوص میزبانی ترکیه برای برگزاری مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ و تغییر محل آن به کشور دیگری مطرح شده...
یک هفته پس از دیدار نخست وزیر ترکیه با رهبری و احمدی نژاد، رجب طیب اردوغان، در واکنش کم سابقه ای به اظهارات اخیر مقام های ایرانی گفت که ایران در حال از دست دادن وجهه بین المللی اش است زیرا “صداقت” ندارد.
اننقاد تند آقای اردوغان در پی مخالفت مقام های بلندپایه ایران در خصوص میزبانی ترکیه برای برگزاری مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ و تغییر محل آن به کشور دیگری مطرح شده است.
این در حالی است که روز گذشته سفیر ایران در آنکارا نیز فراخوانده شد. علی اکبر صالحی در تماس با وزیر خارجه ترکیه اطمینان داده بود که این نظرات، دیدگاه رسمی جمهوری اسلامی نیست.
قرار بود ترکیه در روزهای ۱۳ و ۱۴ آوریل میزبان مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در استانبول باشد. اما مقام های ایرانی در اعتراض به برگزاری نشست “دوستان سوریه” در ترکیه، خواهان تغییر محل برگزاری مذاکرات به شهرهایی چون بغداد و دمشق شدند.
به گزارش بی بی سی، آقای اردوغان در یک کنفرانس خبری در آنکارا در این باره گفت: “ایران در تغییر محل گفتگوهای هسته ای از استانبول به دمشق و بغداد، صادقانه عمل نمی کند و به دلیل نداشتن صداقت، ایران در حال از دست دادن وجهه بین المللی اش است.”
“پیشنهاد برای برگزاری مذکرات در دمشق و بغداد، فقط اتلاف وقت است و مذاکره ای صورت نخواهد گرفت. چون ایران می داند که طرفهای مقابل به دمشق یا بغداد نمی آیند.”
آقای اردوغان افزود: “[روشی که ایران برگزیده] زبان دیپلماسی نیست، چیز دیگری است. که جای گفتنش اینجا نیست.”

۱۳۹۱ فروردین ۵, شنبه

جنگ نه ! کاریکاتور مانا نیستانی

جنگ نه !

مانا نیستانی

سه سال پس از میرحسین موسوی؛ توکلی هم خواستار بازگشت به قانون شد

وی تاکید کرد:‌ اگر حدود قانونی دیگران را مشخص کنیم، بخشی از اختلافات حل خواهد شد، بخش دیگر اختلافات البته به بی ادبی‌ها و بداخلاقی‌های لفظی هم مربوط می‌شود. بعضی کلمات معانی یکسان دارند اما بین آن‌ها تفاوت زیادی وجود دارد. این بی‌ادبی‌ها و بد اخلاقی‌های لفظی گاهی در مکاتبات و به صورت مستقیم و گاهی هم در سایت هایی که معلوم نیست ریشه آن‌ها به کجا برمی‌گردد مشاهده می‌شود، این مساله خوبی نیست....
احمد توکلی اظهار کرد:‌ در محور بسیار مهم اتکا به داخل و مقاومت در برابر فشارها در سال اخیر به خصوص بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها باید تمهیداتی برای آسیب ندیدن تولید انجام می‌شد البته طرح هدفمندی یارانه‌ها با همت مجلس و دولت عملی شد و توجه بیشتر دولت فقط معطوف به خنثی کردن اثرات آن بر خانواده‌ها بود.
به گزارش ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: در برخی موارد کوتاهی‌هایی صورت گرفته است و حتی تخلف از قانون مصوب مجلس در مورد اجرای این طرح رخ داد. طبق ماده هشت قانون هدفمندی یارانه‌ها باید حداقل ۳۰ درصد از درآمدهای ناشی از این طرح برای تولید هزینه می‌شد، اما عملا این اتفاق نیفتاده است.
وی با اشاره به مزایا و معایب طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: باید تلاش کنیم و هدف اصلی را بر حمایت از تولید و اجرای قانون بگذاریم.
نماینده مردم تهران درباره لزوم حفظ اتحاد داخلی در کشور نیز اظهار کرد: لازمه حفظ اتحاد داخلی در کشور تفاهم بین دولت و مجلس است و رهبری در این زمینه مقدم را تمکین به قانون قرار داده‌اند، یعنی اگر دولت و مجلس و همه قوا بنا را بر قانون بگذارند و از حقوق خودشان تخطی نکنند اختلافات موجود قابل حل خواهد بود. البته معنی این حرف این نیست که همه یک جور حرف بزنند، بلکه معنی این است که حرف‌های متفاوت را با ادبیات قانونی بیان کنند. مثلا در مورد بودجه این‌طور نیست که دولت از مجلس بخواهد که هیچ تغییری در بودجه اعمال نشود. اگر مجلس در بودجه تغییری اعمال می‌کند دولت نباید به این موضوع معترض شود. اما می‌تواند از مجلس بخواهد که تغییرات اعمال شده در جهت حمایت از تولیدکنندگان باشد.
وی پس از سه سال که از درخواست های میرحسین موسوی برای بازگشت به قانون می گذرد، گفت:‌ اگر حدود قانونی دیگران را مشخص کنیم، بخشی از اختلافات حل خواهد شد، بخش دیگر اختلافات البته به بی ادبی‌ها و بداخلاقی‌های لفظی هم مربوط می‌شود. بعضی کلمات معانی یکسان دارند اما بین آن‌ها تفاوت زیادی وجود دارد. این بی‌ادبی‌ها و بد اخلاقی‌های لفظی گاهی در مکاتبات و به صورت مستقیم و گاهی هم در سایت هایی که معلوم نیست ریشه آن‌ها به کجا برمی‌گردد مشاهده می‌شود، این مساله خوبی نیست.
وی در مورد لزوم تحمل مخالفان بدون اشاره به تمام بی قانونی ها و بی اخلاقی ها در سه سال گذشته و بی توجه به تاکیدات بزرگان و فعالان سیاسی مانند میرحسین موسوی و مهدی کروبی بر ضرورت دفاع از منافع ملی و ابراز نگرانی از شرایط کشور در تمام بیانیه ها و مصاحبه ها و سخنرانی هایشان ابراز عقیده کرد: صرف این‌که هر کسی حرفی بزند و ما آن را نپسندیم گوینده حرف را از دایره نظام و انقلاب بیرون نمی‌کند. این مساله‌ای است که رهبری هم آن را تذکر داده‌اند. در مورد اصلاح‌طلبان باید یادآوری کنم که آن‌ها در جریان مسائل سال ۸۸ به نوعی اقدام به خودزنی کرده‌اند. البته باید مواضع خود را به صورت صریح و شفاف اعلام کنند و از منافع ملی صراحتا دفاع کنند تا بتوانند به حیات سیاسی ادامه بدهند.

دولت بحرین برای برگزاری تظاهرات مخالفان مجوز صادر کرد

کجایند دولتهائی مانند اسد که ادای دمکراسی میکنند ولی اما یک دهم دیکتاتوری بحرین هم آزادی به مردم نمیدهند
دولت بحرین برای برگزاری تظاهرات مخالفان مجوز صادر کرد
 جــرس: به گزارش منابع بین المللی، ۵ گروه مخالف دولت بحرین با دعوتی ائتلافی، روز جمعه، ۲۳ مارس در ده نقطه مختلف آن کشور تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش بی بی سی، در این تظاهرات که با اجازه مقامات دولتی برگزار شده، تظاهرکنندگان خواهان اجرای اصلاحات با سرعت بیشتری شدند. همچنین عده ای از شرکت کنندگان شعارهای ضد پادشاهی سر دادند.

این گزارش می افزاید، انتظار می رود که تظاهرات مذکور، به دلیل صدور مجوز از سوی دولت و حضور خبرنگاران از کشورهای مختلف جهان، نشانه ای از "باز شدن نسبی فضا سیاسی در بحرین" باشد.

گزارش بی بی سی حاکی از آن است که دو طرف خواهان از سرگیری مذاکرات شده اند، اما مخالفان پیش شرط هایی برای آغاز مذاکرات تعیین کرده اند.
تعیین زمان و مکان برگزاری مذاکرات در چارچوبی مشخص و به رفراندم گذاشتن هر آنچه باید درباره اش تصمیم گیری شود، از جمله پیش شرط‌های مخالفان است.

گفتنی است، بخش عمده ای از مخالفان را شیعیان تشکیل می دهند که در میان آنان روحانیون شیعه نیز دیده می شود. به همین دلیل دولت بحرین، جمهوری اسلامی ایران را متهم می کند که در تحریک جوانان معترض نقش دارد.

بر اساس گزارش ها، روز گذشته هم صدها نفر در یکی از روستاهای حومه منامه، پایتخت که فاصله چندانی با کاخ سلطنتی ندارد، به خیابان رفتند و در مراسم سومین روز درگذشت جوانی شرکت کردند که جانش را در یکی از تظاهرات های اخیر از دست داد.

گفته می شود صبری محفوظ یوسف بر اثر گاز اشک آوری که به داخل محل سکونتش پرتاب شده بود، کشته شد.

عده ای از معترضان با سر دادن شعارهای ضد خاندان سلطنتی بحرین، خواهان سرنگونی حکومت شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین شدند.

انتظار می رود که تظاهرات امروز از نظر جمعیت به اندازه تظاهرات روز ۹ مارس باشد.

در ۹ مارس نیز تظاهرات مشابهی برگزار شده بود که به گفته دولت حدود ۱۰۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند، اما مخالفان می گویند تعداد تظاهرکنندگان بیش از ۲۰۰ هزار نفر بوده است.

اعتراضات مردمی سال گذشته با الهام از انقلاب های تونس و مصر در بحرین آغاز شد که با سرکوب نیروهای حکومتی رو به رو شد.

۱۳۹۱ فروردین ۲, چهارشنبه

واکنش به دروغهای احمدی نژاد؛ مگر مجلس جای طنازی است؟

واکنش به دروغهای احمدی نژاد؛ مگر مجلس جای طنازی است؟
  جرس: طیف حامی دولت در پاسخ به انتقادات از نحوه پاسخگویی رئیس دولت در مجلس می گوید احمدی نژاد در مجلس طنازی کرده است . اما منتقدان می گویند آیا وظیفه او به عنوان رئیس جمهور طنازی کردن در مجلس است یا تنظیم بازار و کنترل تورم و مهار گرانی هایی که "خوراک شب عید مردم" را بر آنها تلخ کرده است؟  
این در حالی است که احمدی نژاد در روز پاسخگوئی گفته بود که آمدنش به مجلس به این خاطر بوده که خوراک شب عید مردم  تأمین شود.

« ...آخرش هم برای اینکه بالاخره خوراک شب عید مردم و خودمونو این ها برای این بود که یه مقدار شاد بشیم و هم بالاخره بعضی مسائل گفته بشود .
می خوام بگم عزیزان! راستش این سوال هايی که مطرح کردید برای ما -سؤال امتحانی بود دیگه- خيلي سخت نبود، به نظرم طراح سوال از همون هایی بود كه با شاسي فوق ليسانس شده .
اگه با خود ما مشورت می کردید سوالات بهتري می شد مطرح کرد اما حالا ما شوخی کردیم و گذشت و پاسخ دادیم .
انصاف داشته باشید حالا که می خواید نمره بدید خوب نمره بدید . ما همه سؤالات رو به طول کامل پاسخ دادیم یه مشت مطلب اضافه هم نوشتیم ، انصافا انصافا یه ذره از 20 کمتر بدید بی معرفتیه و نامردیه. عید همتون مبارک. سالم و سربلند و عزیز باشید.»


تحلیلگران معتقدند دولتی ها خود را فاتح و پیروز طرح سوال می دانند و همچنان به تحقیر مجلسی ها ادامه می دهند. رهبر نظام هم برای حفظ آبرو مثل قضیه حمله به سفارت انگلیس حرفی برای گفتن ندارد.

سفر تفریحی به مجلس


سایت روزنامه ایران در مطلبی طنز و در تمسخر نمایندگان مجلس نوشت: در جلسه سؤال از رئیس جمهور چند تیم اورژانس، آتش نشان، متخصصان قلب و مغز و اعصاب و... حضور داشتند. این حضور در پی ترس از تبعات پاسخ‌های احمدی‌نژاد بوده است!


این سایت در ادامه به طرزی حساب شده رفتن احمدی نژاد به مجلس را به افتتاح چند پروژه تفریحی و گردشگری تشبیه کرد و نوشت رئیس دولت دولت اسباب بازی های آنها را شکست و قرار است سوالات مطروحه از وی در پیک شادی امسال بچه ها منتشر شود !


تمسخرنظام 


واکنش ها به ادبیات غیر عادی رئیس دولت در روز طرح سوال همچنان ادامه دارد. هفت نماینده مجلس هشتم هم تصریح کردند که نحوه پاسخگوئی رئیس دولت عین وهن نظام بود. این هفت منتقد دولت تصریح کردند آنچه در مجلس در مقام پاسخ مطرح شد نه تنها باعث وهن مجلس بلکه وهن دولت و قوۀ قضائیه و خلاصه وهن جمهوری اسلامی گردید !


این افراد تاکید کردند نتیجه این قبیل فرافکنی ها غفلت از مشکلاتی مثل گرانی افسارگسیخته و بیکاری و اعتیاد است که دودش به چشم مردم می رود.


طرح عدم کفایت احمدی نژاد


در این میان داریوش قنبری نماینده مردم ایلام گفت: برخی طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را مطرح می‌کنند که به نظر بنده با توجه به اینکه در اواخر عمر مجلس هشتم قرار داریم بعید است این کار صورت گیرد، اما با تمام این احوال مجلس هشتم تا ۷ خرداد ماه ۹۱ وجود دارد و می‌تواند به طرح عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد وارد و او را استیضاح کند.


وی در باره ادبیات زننده رئیس دولت در مجلس افزود: بنده چندین مرتبه خواستم نسبت به این موضوع تذکر دهم که آقای رئیس مجلس اجازه‌ای به بنده ندادند.


واکنش ضعیف رئیس مجلس


انتقادات فزاینده از ناتوانی علی لاریجانی در برابر اهانت های احمدی نژاد از سوی نمایندگان موضوع دیگری است که مورد اعتراض بسیاری از افراد واقع شد.


وی به قدری آرام و لطیف در برابر این اظهارات موضع گرفت که صدای خیلی ها را در آورد و برخی نیز صلاحیت وی در دفاع از ناموس مجلس را زیر سوال بردند.


اما خود لاریجانی در این باره گفت: انسان می‌تواند حرفش را صمیمانه و مودبانه بزند اما جواب احمدی نژاد را بد اخلاقی نمی دانم بلکه این نشانه مردمسالاری است.


وی حتی دوباره از رئیس دولت برای حضور در مجلس تشکر کرد. لاریجانی افزود: ادبیات و الفاظی به کار برده شد که می‌شد به کار برده نشود !


واکنش آرام و سوال برانگیز وی موجی از انتقادات را برانگیخت. کاظم جلالی یکی از طراحان سوال در این باره گفت: لاریجانی خیلی واکنش کوتاه و ناکافی ارائه داد.


دیگر جرات نمی کند


در این میان علی مطهری لیدر طراحان سوال که خویشاوندی نزدیک با لاریجانی دارد نیز خوشبینانه به ماجرا می نگرد و معتقد است از این پس احمدی نژاد کمتر جرات خواهد کرد بگوید فلان قانون را اجرا نمی کند.


وی عملا احمدی نژاد را مستبد معرفی کرد و با بیان اینکه مردم خودشان قضاوت خواهند کرد افزود: احمدی نژاد سعه صدر لازم برای مقام ریاست جمهوری را ندارد، وی حرمت مجلس را نگه نداشت و به تحقیر و تمسخر نمایندگان پرداخت و چون جواب قانع کننده ای نداشت به فاز شوخی و خنده زد تا فرار به جلو کند. مطهری گفت : به هر حال انجام شدن طرح سوال امر مبارک و پر برکتی بود.


ساعاتی بعد از اظهارات خوش بینانه علی مطهری که گفته بود رئیس دولت دیگر جرات نخواهد کرد بگوید قانونی را اجرا نمی کنم ، رئیس مجلس با انقضاء مهلت قانونی رئیس‌جمهور برای ابلاغ یکی از مصوبات مجلس، این قانون را به جای احمدی‌نژاد در روز شنبه ابلاغ کرد. قانون مذکور الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور بود.


از رهبری پرسیدیم سکوت کرد!


موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم گفت : دروغ می گویند که حساب ذخیره ارزی صفر است این بازی بانک مرکزی است چرا که این بانک اصلا امین نیست و در حال حاضر سیزده میلیارد دلار در حساب ذخیره ارزی موجود است.


وی افزود: کسی که خود را به خواب می زند، بیدار کردن وی محال است.


ثروتی فاش کرد که سوال از احمدی نژاد با رهبر نظام هماهنگ شده بود و ایشان سکوت کردند و ما نیز سکوت را نشانه رضا تلقی کردیم .


این نماینده مجلس اصولگرا بعد از 3 سال اعتراف کرد که بگم بگم های احمدی نژاد و ملاحظات سیاسی نظام در عدم برخورد با این موارد یک ایراد و نقص است.


دروغگو 


پس از شهرداری و دیوان محاسبات که بلافاصله اظهارات احمدی نژاد را کذب محض خواندند ، مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اظهارات احمدی نژاد در خصوص کارشکنی مجمع در امر تخصیص اعتبار به مترو را کذب و اهانت آمیز خواند و اعلام کرد که بهتر است احمدی نژاد شان و شئونات خود را حفظ کند چرا که رهبر نظام هم در جریان اصل ماوقع هست.


متکی وزیر خارجه سابق دولت احمدی نژاد هم واکنشی سخت اتخاذ کرد و علنا ضمن آنکه رئیس دولت را خودسر نامید احمدی نژاد  را به تشویش اذهان عمومی متهم کرد و گفت: به خاطر رهبری از پیگیری ماجرا صرفنظر می کنم وگرنه رئیس دولت را مورد تعقیب قضایی قرار می دادم چرا که نامه ماموریت من برای سفر به سنگال موجود است.

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

روایتی تکان دهنده از شکنجه در زندان اوین


روایتی تکان دهنده از شکنجه در زندان اوین,بشكنجهبه گزارش "وطن ما" به نقل ازسایت تحول سبز: سعید پور حیدر از جمله روزنامه نگاران و فعالان سیاسی ایران است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته همواره مورد تعقیب و یا در بازداشت نیروهای امنیتی بوده است. وی که تا کنون مطالب زیادی را در مورد دیگر زندانیان که اغلب آنها از هم بندیان و یا هم سلولی هایش بوده است با قلمی ساده و خواندنی نوشته است. اما یادداشت اخیر وی ناگفته هایی است از اعمال خشونت آمیز و غیرقانونی صورت گرفته در زندان اوین که خود سندی خواهد بود بر ظلم و جنایات بازجویان بندهای امنیتی دوالف، ۲۰۹ و۲۴۰زندان اوین که وابسته به وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران می باشند.

متن این یادداشت تکان دهنده که از سوی خبرگزاری حقوق بشر ایران”رهانا” منتشر شده است به شرح زیر می باشد:

نامه مهدی محمودیان به سید علی خامنه ای درباره وضعیت زندانهای اوین و رجایی شهر , و آنچه که بر زندانیان سیاسی گذشته است عین واقعیتی است که به چشم خود دیده و لمس کرده ام و یا از هم بندیانم در زندان شرح آنچه که بر آنها گذشته است را شنیده ام .

در طول مدت دوبار بازداشتم پس از کودتای انتخابات که بار اولش در سلول انفرادی و سوییت پنج نفره بند ۲۴۰ وزارت اطلاعات و بار دوم در بند ۳۵۰ اوین گذشت فرصتی بود تا از نزدیک با نوزده نفر از هم بندیانم در بند ۳۵۰ که انواع شکنجه های جسمی و روحی را توسط بازجویان و شکنجه گران تجربه کرده بودند ، ساعتها گفتگو کنم . نتیجه این گفتگوها شد چهار دفتر صد برگ از جزییات بازداشت ، بازجویی ، محاکمه و شرح شکنجه های انجام شده روی این دوستان که در فرصتی مناسب تر بصورت کامل منتشر خواهم کرد .

شرح بخش کوچکی از شکنجه های جسمی و روحی روانی زندانیان سیاسی پس از کودتای انتخابات در این یادداشت فقط نتیجه گفتگویم با نوزده نفر از حدود ۱۶۰ زندانی سیاسی است که آمار زندانیان بند ۳۵۰ اوین در زمان حضورم در پاییز و زمستان سال گذشته بود . از این جمع نوزده نفره که با آنها گفتگو کرده ام سه نفرشان که هم اتاقی و بهترین دوستانم بودند اعدام و دو نفر با اتمام حکمشان آزاد شده اند ، چهارده نفر مابقی همچنان در بند ۳۵۰ هستند که سه نفرشان حکم اعدام دریافت و منتظر اجرای حکمشان هستند .

فقط به بخش کوچکی از آنچه در زندان اوین بویژه بندهای دو.الف سپاه ، ۲۰۹ و ۲۴۰ وابسته به وزارت اطلاعات بر خودم و دیگر زندانیان سیاسی گذشته است را تیتر وار اشاره می کنم .

گرچه یادآوری آنها نیز بسیار دردناک و تلخ است اما چون معتقدم نباید جزء آن دسته ” فاتحانی ” باشیم که “تاریخ” را پس از “فتح” می نگارند ، تمام این خاطرات تلخ را در ذهنم بارها و بارها مرور و تحریر میکنم تا همگان بدانند بر شریف ترین فرزندان آزاده ایران که به جرم “سبز” اندیشیدن در چنگال استبداد اسیر هستند چه گذشته است .

شکنجه های جسمی

در اتاق سه بند ۳۵۰ با دوستی هم اتاق بودم که شنیدن شرح شکنجه های روحی و جسمی اش هر روح آزاده ای را به درد می آورد . جوانی ۲۵ ساله که در فرودگاه امام خمینی توسط نیروهای اطلاعات سپاه ربوده و به بند دو.الف سپاه منتقل و بیش از شش ماه در سلول انفرادی این بند تحت بدترین شکنجه های روحی و جسمی برای پذیرش اتهاماتی واهی و بی اساس قرار گرفته است .

از ادرار کردن بازجویان روی سر و صورتش گرفته تا ضرب و شتم ، شلاق بر کف پا ، بارها استفاده از شوکر برقی در بازجویی ها ، ضربات متوالی به بیضه تا حد بیهوشی ، بی خوابی دادنهای طولانی ، استفاده از انبردست برای نیشگون گرفتن از جاهای مختلف بدن گرفته تا استفاده از او به عنوان توپ زیر دست و پای سه بازجو بطوریکه به گواهی پزشکی قانونی که بخشی از شکنجه ها را مورد تایید قرار داده است جمجمه سر و بینی اش شکسته است .

بدترین شکنجه ای که این دوست مقاوم و نازنین متحمل شده است تجاوز بازجویان سپاه با چسب P.V.C مورد استفاده در آکواریوم و در و پنجره بوده است . بطوریکه چسب را پس از فرو کردن به داخل مقعد وی و ریختن مایع چسب به داخل بدن ، پس از کمی خشک شدن چسب به یکباره آن را از مقعد وی بیرون کشیدند .

او همچنان در زندان به سر می برد اما تمام این شکنجه های طاقت فرسا و وحشیانه باعث نشد او به خواسته بازجویانش برای اعترافات دروغین تن دهد .

در گفتگوی سه ساعته ای با یکی دیگر از اسرای آزاده سبزمان که روی نیمکت سالن یک بند ۳۵۰ انجام دادم او نیز شرحی از شکنجه هایش در بند دو.الف سپاه را برایم شرح داد .

انداختن در بشکه آب سرد ، ده روز نگه داری در سلولی که ارتفاعش یک متر و بیست سانتی متر بود ، ساعتها ایستادن در هوای سرد زمستان بصورت عریان ، فرو کردن سر در کاسه توالت و کشیدن سیفون ، ضرب و شتم ، درآوردن تمام لباسها در جلسه بازجویی و اذیت و آزار و تحقیر جنسی بخشی از این شکنجه ها بود که در طول دو ماه و نیم اسارتش در سلولهای انفرادی بند وابسته به سپاه بر وی گذشته است . او اما چند ماهی است که به بند ۳۵۰ اوین منتقل شده و هم اکنون در انتظار تشکیل دادگاه به سر می برد .

مجبور کردن زندانی به عریان شدن و نشستن روی زمین و سپس نشستن بازجو بر پشت او و با کابل یا باتوم به پشتش زدن ، ساعتها نگه داشتن بصورت ایستاده بطوریکه در دو مورد به بیهوشی منجر شده است ، خوراندن قرصهای روانگردان که برای خودم نیز یک بار اتفاق افتاد ، آویزان کردن از کتف یا پا ، کوبیدن سر و صورت به دسته صندلی در جلسات بازجویی ، لگد زدن به نقاط حساس بدن همچون بیضه ها ، خواباندن روی شکم و سپس ایستادن دو سه نفری روی کمر زندانی ، مجبور کردن به حرکت سینه خیز یا کلاغ پر رفتن های طولانی ، چندین مورد پارگی پرده گوش بر اثر ضربات محکم به سر و صورت و گوش در حالی که زندانی با چشم بند است و بی آنکه ببیند یا بتواند عکس العملی از خود نشان دهد ناگهان ضرباتی محکم به صورتش وارد می شود و دهها شکنجه دیگر تنها بخشی از مواردی است که تعدادی زندانیان سیاسی بندهای ۲۰۹ ، ۲۴۰ و بند دو.الف سپاه که هم اکنون در بند ۳۵۰ اوین یا بصورت بلاتکلیف و در انتظار صدور حکم به سر میبرند و یا دوران محکومیت شان را سپری می کنند ، تجربه کرده اند .

شکنجه های روحی و روانی

شاید درد و عوارض شکنجه های جسمی به مرور از بین رود اما قطعا آثار شکنجه های روحی و روانی تا سالهای سال باقی می ماند . قبل از اولین بازداشتم در ۱۶ بهمن سال ۸۸ بخاطر مشکل قلبی ام روزانه یک قرص پرانول ده مصرف می کردم اما اکنون تنها سوغات انفرادی و شکنجه های روحی و روانی وحشتناک برایم شده است مصرف روزانه دو تا سه قرص پرانول ۴۰ و تا ماهها استفاده از قرص های آرام بخش و بدون شک تاثیرات منفی روی اعصاب و روان بطوریکه زندگی روزمره را نیز دچار مشکل کرده است .

تقریبا تمام زندانیان سیاسی تجربیات تلخ شکنجه های روحی و روانی را از سر گذرانده اند . حتی به فرض محال اگر موردی از شکنجه روحی و روانی برای کسی اتفاق نیفتاده باشد ، حضور در سلول انفرادی خود بدترین و مخرب ترین شکنجه روحی و روانی محسوب می شود و تا کسی تجربه حتی یک ساعت محبوس شدن در سلول انفرادی را نداشته باشد قادر به درک و لمس آن نخواهد بود .

اعدام مصنوعی شکنجه روانی وحشتناکی است که عمدتا در بند دو.الف وابسته به سپاه انجام می گیرد . این اتفاق برای سه نفر از دوستانی که در بند ۳۵۰ با آنها صحبت کرده ام افتاده است . دوستی در بند ۳۵۰ تعریف می کرد که دو بار اعدام مصنوعی روی او انجام شده است .

روالش اینگونه است که قبل از طلوع آفتاب به سلول انفرادی زندانی مراجعه می کنند و با ابراز تاسف از اینکه حکم اعدامش صادر شده او را با چشم بند و پابند به حیاط بند دو.الف می برند . چهار پایه زیر پایش می گذارند ، طناب به گردنش می اندازند و از او می خواهند آخرین حرفش را و یا اگر وصیتی دارد را بگوید .

این دوست تعریف می کرد که بار اول مدت سی دقیقه طناب دار به گردن با چشم بند روی چهارپایه ایستاده بود ، بازجویش می گفت منتظریم که رییس زندان و ناظر دادگاه و پزشک پزشکی قانونی هم بیاید که حکم را اجرا کنیم . بعد از نیم ساعت به او اعلام می کنند که چون رییس زندان نتوانست خودش را برساند و حکم باید حتما قبل از طلوع آفتاب انجام شود اجرای حکمت به چند روز بعد موکول می شود .

قطعا هیچ کس نمی تواند حال و روز روحی و روانی این زندانی سیاسی را در آن سی دقیقه که طناب دار به گردن با چشم بند روی چهارپایه ایستاده بود را درک کند و همچنین چهار روز بعدی تا اجرای دوباره این نمایش را .

چهار روز بعد دوباره او را صبح از خواب بیدار می کنند ، به محوطه بند دو.الف می برند ، طناب به گردنش می اندازند و می ایستد روی چهار پایه مرگ . حکم اعدامش قرائت می شود ، آخرین حرف و وصیتش را می گوید ، چهارپایه از زیر پایش می کشند اما طناب دار آنقدر بلند است که به زمین می خورد و بازجویانش هر هر کنان از ته دل قهقه می زنند بالای سرش و می گویند شانس آوردی طناب پاره شد . باید برگردی سلولت تا ببینیم چه روزی باید اعدام شوی .

حتما به خاطر دارید دادگاههای مضحک نمایشی پس از کودتای انتخابات در سال ۸۸ را و به دنبال آن اعتراف برخی چهره های سرشناس و گمنام علیه خود و جنبش سبز . چگونگی برگزاری آن دادگاهها خود داستانی مفصل است که در یادداشتی دیگر به آن خواهم پرداخت . از آماده کردن زندانیان و تمرین های چندین و چند روزه قبل از روز دادگاه گرفته تا مجبور کردن برخی از زندانیان به گذاشتن سبیل برای روز دادگاه !

حتما برایتان جالب است بدانید چگونه شد که برخی چهره های سرشناس حاضر شدند علیه خود و جنبش سبز اعترافاتی کنند . یکی از این چهره های شاخص که نزدیک دو ماه در برابر خواسته های بازجویانش مقاومت کرده بود در نهایت مجبور شد تا تن به خواسته آنان دهد اما چگونه ؟

روزی به سراغ همسر و دختر یکی از این چهره شاخص می روند و به این بهانه که شما را به ملاقات همسرتان می بریم آنها را با خود به زندان می برند . از آنها خواسته می شود که در یک اتاق منتظر بمانند تا همسرش را بیاورند .

اتاقی شیشه ای که فقط از یک سوی شیشه میتوان دید و پشتش معلوم نیست . سپس زندانی را از دری دیگر به آن سوی شیشه می برند و به او می گویند : ” ببین همسر و دخترت را آوردیم اینجا ، حالا میل خودته میخوای صحبت کنی تو دادگاه یا نه ؟ ” آن زندانی اما بازهم ایستادگی می کند . بازجو تلفنی با همکارش صحبت می کند : ” حاجی ظاهرا هنوز فکر می کنه شوخی باهاش داریم ” . تلفن را قطع می کند . در اتاقی که همسر و دختر این زندانی هستند باز می شود و دو مرد درشت هیکل که از زندانیان خطرناک و محکوم به قتل هستند وارد اتاق می شوند .

بازجو رو به زندانی کرده و می گوید : ” ببین برادر من این دو نفر که میبینی پیش زن و بچت واستادن اتهامشون قتله و حکمشون هم اعدام ، چند ساله که تو زندانن و تو این چند سال با هیچ زنی هم رابطه نداشتن تو این چند سال ! یک دقیقه وقت داری فکر کنی که میری دادگاه و بشینی پشت دوربین یا همین الان بگم مشغول به کار بشن جلوی چشم خودت ؟!! “

و اینگونه بود که این چهره سرشناس ناچار به اعتراف علیه خود و دیگران می شود .

اینها فقط سه نمونه از شکنجه های روحی و روانی زندانیان سیاسی سه بازداشتگاه دو.الف سپاه ، و بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ وابسته به وزارت اطلاعات بود و مهمتر از آن خاطرات فقط ۱۹ نفر از ۱۶۰ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین در زمان حضورم در این بند بود که با هرکدام از آنها ساعتها گفتگو داشتم .

ناگفته پیداست که به این تعداد باید صدها نفر از دیگر دوستان که قبل و بعد از حضورم در بند ۳۵۰ اوین و همچنین زندانیان محبوس در سلولهای انفرادی بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ وزارت اطلاعات و بند دو.الف سپاه ، زندان رجایی شهر و دیگر زندانهای کشور را نیز که همگی تجربه شکنجه های روحی و روانی و بعضا جسمی را تجربه کرده اند اضافه کرد تا عمق فاجعه و نقض آشکار و صریح حداقل حقوق زندانیان بر همگان که آشکار است اما آشکار و روشن تر شود .

به عنوان یک روزنامه نگار که به تازگی نیز از زندان آزاد شده ام شهادت می دهم که با وجود همه این شکنجه ها ، اذیت و آزارها ، دوری از جامعه و خانواده ، دلتنگی و …. ، اسرای آزاده جنبش سبزمان که در چنگال دیکتاتور گرفتار آمده اند با شرافت و روحیه ای بیش از گذشته در بند ۳۵۰ اوین همچنان استوار ایستاده اند . به امید آزادی همه آزادگان دربند استبداد ، آنهم آزادی دسته جمعی شان که ایمان دارم آن روز دیر نیست .

جهت بهتر شدن " وطن ما" دیدگاهی بنویسید