‏نمایش پست‌ها با برچسب مجلس شورای اسلامی. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب مجلس شورای اسلامی. نمایش همه پست‌ها

۱۳۹۱ تیر ۲۹, پنجشنبه

پاسکاری مسئولان و گسترش فساد و فحشاء+عکس


بنا به گفته بسیاری از مسئولین اجتماعی و شهری ، گسترش روزافزون پدیده زنان خیابانی و معتاد در تهران ، یکی از مشکلات عدیده ای است که این در سال های اخیر دامنگیر این کلان شهر کشور شده است .
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی صراط ، بر اساس گفته چند تن از مدیران شهری تهران ، طی چند سال اخیر، شمار زنان خیابانی چنان گسترش یافته که مسئولان شهری را به این تکاپو انداخته تا زمان پیدا شدن یک راه حل منطقی و تکمیلی ، اقداماتی را در جهت احداث و راه اندازی چند مرکز نگهداری برای این افراد انجام دهند . البته به دلیل نبود آماری دقیق از یک سو و مشاهده ملموس این معضل اجتماعی در گوشه و کنار جامعه از سوی دیگر خود مسئولین به این امر معترف هستند که تعداد چنین اقامت گاه هایی برای اسکان همه زنان خیابانی بسیار کم است و جوابگوی تعداد زیاد این افراد نیست .
 
بنا بر این گزارش افزایش چشمگیر زنان معتاد خیابانی باعث شده تا آنان برای تامین هزینه های اعتیاد خود به فحشا، دزدی و فروش مواد مخدر روی بیاورند که بر اساس نظر آسیب شناسان امور اجتماعی رخ دادن چنین پدیده ای مشکلات مضاعفی را به وجود آورده است .
چندی پیش سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پدیده زنان معتاد خیابانی گفته بود هیچ سازمانی متولی نگهداری زنان خیابانی نمی شود و پلیس نیز تنها مسئول جمع آوری زنان خیابانی است اما دستگاهی برای نگهداری آنان وجود ندارد .طی سال های اخیر ، عدم پذیرش و نگهداری چنین افرادی از سوی یک ارگان یا سازمان خاص ، منجر به رها شدن این افراد در سطح شهر و گرایش آنان به فساد شده است که با توجه به شیوع انواع بیماری ها در این افراد ، بی شک عدم جلوگیری و سازماندهی این افراد ممکن است در آینده نزدیک فجایع غیر قابل جبرانی را برای جامعه به بار بیاورد .
 
متاسفانه آمارهای برخی سازمان های اجتماعی و پزشکی نشان دهنده این حقیقت تلخ است که به دلیل نیاز زنان معتاد خیابانی به تامین هزینه های اعتیاد ، گرایش به فحشا در میان آنان بسیار بالا رفته است و بنا به گفته یکی از مسئولین وزارت بهداشت ؛ رها شدن یک نفر از این زنان معتاد و گرفتار شدنش در دام فحشای خیابانی مساوی است با پیدایش پنج تا ده نفر بیمار مبتلا به ایدز در طول یک سال ، که آماری بسیار تکان دهنده است .
 
نکته مهم تر اینکه ، بر اساس آمارهای موجود ، تنها ۳۲ درصد زنان خیابانی فقط سیگار مصرف کرده و دو سوم بقیه یا پیش از روسپیگری به اعتیاد روی آورده‌اند و یا بعد از آن و به این ترتیب بیشتر روسپیان معتاد در آغاز به تشویق و یا اجبار خانواده به ویژه همسرانشان به قاچاق مواد مخدر روی می‌آورند و آنگاه خود به سمت مصرف مواد کشیده می ‌شوند.با توجه به این شرایط ، در صورت ادامه دار بودن این روند مدیران شهری تهران در مقابله با پدیده زنان خیابانی با دو مشکل عدیده روبه رو خواهند بود ، یکی زنان معتادی که برای تامین هزینه های اعتیاد خود دست به فحشا می زنند و دیگر دخترانی که با قرار گرفتن در فضای فاسد خیابان در ابتدای امر به مواد مخدر هم گرایش پیدا می کنند.
بر اساس بررسی های یکی از مسئولین بهزیستی کشور ، همانطور که آمار آسیب‌های اجتماعی سالانه با رشد ۱۵ درصد مواجه می‌شود، رشد ۱۵ درصدی زنان خیابانی هم دور از انتظار نیست .با وجود چنین شرایطی ، کنترل وضعیت موجود بسیار سخت تر از آن چیزی خواهد بود که هر کسی فکر آن را می کند و روز به روز بر دامه این معضل اجتماعی افزوده خواهد شد .
 
نکته دردناک ماجرا اینجاست که حتی با اقدام به جمع آوری این زنان در برخی مقاطع توسط مراکزی نظیر شهرداری یا بهزیستی ، به دلیل عدم رسیدگی مناسب و مقطعی بودن چنین طرح هایی یا به عبارت دقیق تر نبودن یک طرح مناسب برای مدیریت بعد از جمع آوری این افراد از سطح خیابان ها ، طبق آمار های موجود ۵۰ درصد آنان دوباره به خیابان ها بر می‌ گردند !
براساس گفته مسئولین بهزیستی ، طرح ایجاد اشتغال و توانمندسازی این زنان به خصوص برای جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به خیابان، چند سالی است در دست بررسی قرار دارد اما متاسفانه تا کنون عملکرد دقیقی در این حوزه صورت نگرفته است که جای آن دارد که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ورود به این موضوع قوانین مناسبی را برای تسهیل در قوانین نگه داری این افراد وضع نماید .
نکته ای که بسیار قابل توجه است این است که بسیاری از اوقات مشاهده می شود به دلیل برخورد مغرضانه برخی، مطرح شدن بحث زنان خیابانی همیشه در حد حرف باقی مانده و عملیاتی شدن برنامه ها به فراموشی سپرده می شود .بحث زنان خیابانی یا روسپیگری، منحصر به زمان و مکان خاصی نیست و این بحث ادامه دار خواهد بود ، اما توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که دسترسی به آمار آسیب ها و معضلات اجتماعی علاوه بر اینکه به افزایش اطلاعات مردمی و تقویت نهادهای پیشگیری کننده از معضلات منجر می شود ، خانواده ها را نیز به اصلاح روش های تربیتی در پیش گرفته وادار می سازد تا به درستی یا نادرستی این روش ها آگاه شوند

۱۳۹۱ فروردین ۲, چهارشنبه

واکنش به دروغهای احمدی نژاد؛ مگر مجلس جای طنازی است؟

واکنش به دروغهای احمدی نژاد؛ مگر مجلس جای طنازی است؟
  جرس: طیف حامی دولت در پاسخ به انتقادات از نحوه پاسخگویی رئیس دولت در مجلس می گوید احمدی نژاد در مجلس طنازی کرده است . اما منتقدان می گویند آیا وظیفه او به عنوان رئیس جمهور طنازی کردن در مجلس است یا تنظیم بازار و کنترل تورم و مهار گرانی هایی که "خوراک شب عید مردم" را بر آنها تلخ کرده است؟  
این در حالی است که احمدی نژاد در روز پاسخگوئی گفته بود که آمدنش به مجلس به این خاطر بوده که خوراک شب عید مردم  تأمین شود.

« ...آخرش هم برای اینکه بالاخره خوراک شب عید مردم و خودمونو این ها برای این بود که یه مقدار شاد بشیم و هم بالاخره بعضی مسائل گفته بشود .
می خوام بگم عزیزان! راستش این سوال هايی که مطرح کردید برای ما -سؤال امتحانی بود دیگه- خيلي سخت نبود، به نظرم طراح سوال از همون هایی بود كه با شاسي فوق ليسانس شده .
اگه با خود ما مشورت می کردید سوالات بهتري می شد مطرح کرد اما حالا ما شوخی کردیم و گذشت و پاسخ دادیم .
انصاف داشته باشید حالا که می خواید نمره بدید خوب نمره بدید . ما همه سؤالات رو به طول کامل پاسخ دادیم یه مشت مطلب اضافه هم نوشتیم ، انصافا انصافا یه ذره از 20 کمتر بدید بی معرفتیه و نامردیه. عید همتون مبارک. سالم و سربلند و عزیز باشید.»


تحلیلگران معتقدند دولتی ها خود را فاتح و پیروز طرح سوال می دانند و همچنان به تحقیر مجلسی ها ادامه می دهند. رهبر نظام هم برای حفظ آبرو مثل قضیه حمله به سفارت انگلیس حرفی برای گفتن ندارد.

سفر تفریحی به مجلس


سایت روزنامه ایران در مطلبی طنز و در تمسخر نمایندگان مجلس نوشت: در جلسه سؤال از رئیس جمهور چند تیم اورژانس، آتش نشان، متخصصان قلب و مغز و اعصاب و... حضور داشتند. این حضور در پی ترس از تبعات پاسخ‌های احمدی‌نژاد بوده است!


این سایت در ادامه به طرزی حساب شده رفتن احمدی نژاد به مجلس را به افتتاح چند پروژه تفریحی و گردشگری تشبیه کرد و نوشت رئیس دولت دولت اسباب بازی های آنها را شکست و قرار است سوالات مطروحه از وی در پیک شادی امسال بچه ها منتشر شود !


تمسخرنظام 


واکنش ها به ادبیات غیر عادی رئیس دولت در روز طرح سوال همچنان ادامه دارد. هفت نماینده مجلس هشتم هم تصریح کردند که نحوه پاسخگوئی رئیس دولت عین وهن نظام بود. این هفت منتقد دولت تصریح کردند آنچه در مجلس در مقام پاسخ مطرح شد نه تنها باعث وهن مجلس بلکه وهن دولت و قوۀ قضائیه و خلاصه وهن جمهوری اسلامی گردید !


این افراد تاکید کردند نتیجه این قبیل فرافکنی ها غفلت از مشکلاتی مثل گرانی افسارگسیخته و بیکاری و اعتیاد است که دودش به چشم مردم می رود.


طرح عدم کفایت احمدی نژاد


در این میان داریوش قنبری نماینده مردم ایلام گفت: برخی طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را مطرح می‌کنند که به نظر بنده با توجه به اینکه در اواخر عمر مجلس هشتم قرار داریم بعید است این کار صورت گیرد، اما با تمام این احوال مجلس هشتم تا ۷ خرداد ماه ۹۱ وجود دارد و می‌تواند به طرح عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد وارد و او را استیضاح کند.


وی در باره ادبیات زننده رئیس دولت در مجلس افزود: بنده چندین مرتبه خواستم نسبت به این موضوع تذکر دهم که آقای رئیس مجلس اجازه‌ای به بنده ندادند.


واکنش ضعیف رئیس مجلس


انتقادات فزاینده از ناتوانی علی لاریجانی در برابر اهانت های احمدی نژاد از سوی نمایندگان موضوع دیگری است که مورد اعتراض بسیاری از افراد واقع شد.


وی به قدری آرام و لطیف در برابر این اظهارات موضع گرفت که صدای خیلی ها را در آورد و برخی نیز صلاحیت وی در دفاع از ناموس مجلس را زیر سوال بردند.


اما خود لاریجانی در این باره گفت: انسان می‌تواند حرفش را صمیمانه و مودبانه بزند اما جواب احمدی نژاد را بد اخلاقی نمی دانم بلکه این نشانه مردمسالاری است.


وی حتی دوباره از رئیس دولت برای حضور در مجلس تشکر کرد. لاریجانی افزود: ادبیات و الفاظی به کار برده شد که می‌شد به کار برده نشود !


واکنش آرام و سوال برانگیز وی موجی از انتقادات را برانگیخت. کاظم جلالی یکی از طراحان سوال در این باره گفت: لاریجانی خیلی واکنش کوتاه و ناکافی ارائه داد.


دیگر جرات نمی کند


در این میان علی مطهری لیدر طراحان سوال که خویشاوندی نزدیک با لاریجانی دارد نیز خوشبینانه به ماجرا می نگرد و معتقد است از این پس احمدی نژاد کمتر جرات خواهد کرد بگوید فلان قانون را اجرا نمی کند.


وی عملا احمدی نژاد را مستبد معرفی کرد و با بیان اینکه مردم خودشان قضاوت خواهند کرد افزود: احمدی نژاد سعه صدر لازم برای مقام ریاست جمهوری را ندارد، وی حرمت مجلس را نگه نداشت و به تحقیر و تمسخر نمایندگان پرداخت و چون جواب قانع کننده ای نداشت به فاز شوخی و خنده زد تا فرار به جلو کند. مطهری گفت : به هر حال انجام شدن طرح سوال امر مبارک و پر برکتی بود.


ساعاتی بعد از اظهارات خوش بینانه علی مطهری که گفته بود رئیس دولت دیگر جرات نخواهد کرد بگوید قانونی را اجرا نمی کنم ، رئیس مجلس با انقضاء مهلت قانونی رئیس‌جمهور برای ابلاغ یکی از مصوبات مجلس، این قانون را به جای احمدی‌نژاد در روز شنبه ابلاغ کرد. قانون مذکور الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور بود.


از رهبری پرسیدیم سکوت کرد!


موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم گفت : دروغ می گویند که حساب ذخیره ارزی صفر است این بازی بانک مرکزی است چرا که این بانک اصلا امین نیست و در حال حاضر سیزده میلیارد دلار در حساب ذخیره ارزی موجود است.


وی افزود: کسی که خود را به خواب می زند، بیدار کردن وی محال است.


ثروتی فاش کرد که سوال از احمدی نژاد با رهبر نظام هماهنگ شده بود و ایشان سکوت کردند و ما نیز سکوت را نشانه رضا تلقی کردیم .


این نماینده مجلس اصولگرا بعد از 3 سال اعتراف کرد که بگم بگم های احمدی نژاد و ملاحظات سیاسی نظام در عدم برخورد با این موارد یک ایراد و نقص است.


دروغگو 


پس از شهرداری و دیوان محاسبات که بلافاصله اظهارات احمدی نژاد را کذب محض خواندند ، مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اظهارات احمدی نژاد در خصوص کارشکنی مجمع در امر تخصیص اعتبار به مترو را کذب و اهانت آمیز خواند و اعلام کرد که بهتر است احمدی نژاد شان و شئونات خود را حفظ کند چرا که رهبر نظام هم در جریان اصل ماوقع هست.


متکی وزیر خارجه سابق دولت احمدی نژاد هم واکنشی سخت اتخاذ کرد و علنا ضمن آنکه رئیس دولت را خودسر نامید احمدی نژاد  را به تشویش اذهان عمومی متهم کرد و گفت: به خاطر رهبری از پیگیری ماجرا صرفنظر می کنم وگرنه رئیس دولت را مورد تعقیب قضایی قرار می دادم چرا که نامه ماموریت من برای سفر به سنگال موجود است.