‏نمایش پست‌ها با برچسب احمدی‌نژاد. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب احمدی‌نژاد. نمایش همه پست‌ها

۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

نامه ی یک جوان به خدا – به قلم محمد ب

نامه ی یک جوان به خدا

(به قلم: محمد ب)
خدایا بریده ایم از این همه عصیان و سرکشی, ما هم امیدی داشتیم به امروزمان ولی افسوس در آتش حاکمان تباه شدیم و سوختیم. دلگیریم و شاکی. نه از تو بلکه از بندگان جاه پرستت که دل ما را شکسته اند. پر ما را شکسته اند.
اگر آنها ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ سال سن دارند و اینطور درپی قدرت و ثروت له له میزنند ما جوان ۲۵ و ۳۰ این مملکت در حسرت یک شغل و آرزوی به دست آوردن عشقمان خواهیم ماند و چه بسا خواهیم مرد. خدایا بدون تعارف بگویم اگر ولایت این است نمیخواهیم. اگر اسلام این است نمیخواهیم. اینها برای ما نان و آب زندگی نمی شود ما امید میخواهیم. ما دلخوشی میخواهیم. ما آزادی بیان میخواهیم.
خدایا پوسیده ایم در این غربتی که به دنیا آمده ایم. خدایا هر روزی یک نفر ابراز ندامت می کند و از این مردم رنج دیده حلالیت می طلبد. گاه روحانی. گاه سردار. گاه فرزند آقازاده ها و… ولی ما حلال نمی کنیم. ما جوانیمان را حلال کسی نمی کنیم. ما امید و آرزوهایمان را حلال کسی نمی کنیم. خدایا اگر تو بگذری ما نمی گذریم. جواب بغضهایمان را, جواب اشکهایمان را, جواب نگاهای منتظرمان را, جواب دل شکسته مان را, جواب سر خمیده مان را, جواب جوانی تباه شده مان را اینها و آنهایی که با ما اینگونه کردند چگونه خواهند داد؟
حلال کنیم؟ همین؟ اگر شما از امروز طرد شده اید ما از روزی که نطفه هایمان در حکومت جمهوری اسلامی بسته شد  طرد شده بودیم. اگر شما رنگ زندگی آرام و بی دغدغه را چند صباحی چشیدید ما از همان اول در حبس فقر و سکوت بوده ایم. اگر شما امروز دلشکسته اید ما از آغاز دلشکسته شدیم و تا ابد دلشکسته مان می گذارند. اگر شما حرفی بزنید و دستگیر شوید دنیا همه می فهمد و هواداریتان می کنند. ولی ما حرفی نزده مظنون و بعد مجرم و در نهایت مفسد و در بی خبری اعدام می شویم و می میریم. اگر شما تریبون دارید ما نداریم.
خدایا غمها و غصه ها از دلمان زیادی کرده آخر به که بگوییم که خسته شده ایم. آنهایی که مشت گره کردند و سال ۵۷ به خیابان ریختند چه جوابی برای ما دارند؟ از روی هر منطقی که انقلاب کردند به نسل ما ظلم کردند. جواب این ظلم را چه کسی می دهد؟ پس کو آن به اصطلاح مردی که در بهشت زهرا حرف از آب و برق و گاز و… رایگان می زد؟ پس کو آن به اصطلاح مردی که به تحریک او ۱۰۰هاهزار جوان در میان جولان دشمن در جبهه ها جان دادند تا آخر جام زهر بنوشد؟
ما که می دانیم خیلی از کشورهای منطقه خواستند آتش جنگ در همان ابتدا خاموش شود ولی آقایان گفتند نه ما میخواهیم با سپاه اسلام وارد کربلا شویم. جواب آن همه خون را که میدهد؟ خدایا به خداوندیت قسم به ما ظلم کردند. نه کم، بسیار ظلم کردند..
خدایا, جوانیم و فصل شکفتن مان است ولی ما را پژمرده کردند. رییس جمهور عدالت محور و مکتبی و نزدیک به نظر رهبری و منصوب رهبری چنان ما را ناامید کرده و زمین زده که گویی نای دوباره ایستادن نداریم. آخر رهبری یادش رفته که گفت نظر من به ایشان نزدیکتر است؟ نمردیم و نظر رهبرشان را هم دیدیم. خدایا علی حیدر تو هم اینگونه بود که وقتی بیت المال را غارت کنند بگوید کشششش ندهید؟.
خدایا این اسلام ناب محمدی که می گویند همین است؟!! خدایا این ولایت علی که می گویند همین است؟!! خدایا این مملکت امام زمان که می گویند همین است؟!! خدایا حکومت اسلامی که می گویند همین است؟!! خدایا این عدل اسلامی که می گویند همین است؟
خدایا حرفهای من و امثال من با تو تمامی ندارد. فقط تو خودت به دلهای شکسته و نا امیدمان بنگر, تو به چشمهای پر از اشک و سرهای شرمسار در برابر عزیزانمان نگاه کن. خدایا دستانمان به سوی تو دراز است. دستانی که پر از خواهش و التماس است. دستانی که نمی داند اختلاس چیست, نمی داند خون مردم ریختن چیست, نمی داند شکنجه بی گناه چیست, خدایا این دستانی که به سویت دراز است پاک پاک است. پس ما را دریاب. ظلمی را که بر ما روا می دارند نابود کن و حق همه ما را از تک تک آنها بستان. خدایا ما از هر چه و هر کس نا امید باشیم از تو ناامید نیستیم و از تو دل نکنده ایم. پس ما را ببین و در حریم خودت جای بده به امید رستگاری همه آزادیخواهان واقعی..
در پایان از محمد نوری زاد عزیز تقاضا دارم نامه من به خدا را که حرف دل بسیاری از جوانان این سرزمین هست را بدون هیچ سانسوری از این تریبون و رسانه خودش در معرض دید عموم قرار دهد, این تقاضا را به این سبب از شما دارم چون که می دانم ابایی از گفتن حقایق و درد دلهای مردم رنج دیده ندارید. در پناه حق و به امید آزادی, آزادی.
بدرود
محمد.ب  ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
منبع: سایت محمد نوری زاد http://nurizad.info/?p=19313

۱۳۹۱ تیر ۲۹, پنجشنبه

پاسکاری مسئولان و گسترش فساد و فحشاء+عکس


بنا به گفته بسیاری از مسئولین اجتماعی و شهری ، گسترش روزافزون پدیده زنان خیابانی و معتاد در تهران ، یکی از مشکلات عدیده ای است که این در سال های اخیر دامنگیر این کلان شهر کشور شده است .
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی صراط ، بر اساس گفته چند تن از مدیران شهری تهران ، طی چند سال اخیر، شمار زنان خیابانی چنان گسترش یافته که مسئولان شهری را به این تکاپو انداخته تا زمان پیدا شدن یک راه حل منطقی و تکمیلی ، اقداماتی را در جهت احداث و راه اندازی چند مرکز نگهداری برای این افراد انجام دهند . البته به دلیل نبود آماری دقیق از یک سو و مشاهده ملموس این معضل اجتماعی در گوشه و کنار جامعه از سوی دیگر خود مسئولین به این امر معترف هستند که تعداد چنین اقامت گاه هایی برای اسکان همه زنان خیابانی بسیار کم است و جوابگوی تعداد زیاد این افراد نیست .
 
بنا بر این گزارش افزایش چشمگیر زنان معتاد خیابانی باعث شده تا آنان برای تامین هزینه های اعتیاد خود به فحشا، دزدی و فروش مواد مخدر روی بیاورند که بر اساس نظر آسیب شناسان امور اجتماعی رخ دادن چنین پدیده ای مشکلات مضاعفی را به وجود آورده است .
چندی پیش سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پدیده زنان معتاد خیابانی گفته بود هیچ سازمانی متولی نگهداری زنان خیابانی نمی شود و پلیس نیز تنها مسئول جمع آوری زنان خیابانی است اما دستگاهی برای نگهداری آنان وجود ندارد .طی سال های اخیر ، عدم پذیرش و نگهداری چنین افرادی از سوی یک ارگان یا سازمان خاص ، منجر به رها شدن این افراد در سطح شهر و گرایش آنان به فساد شده است که با توجه به شیوع انواع بیماری ها در این افراد ، بی شک عدم جلوگیری و سازماندهی این افراد ممکن است در آینده نزدیک فجایع غیر قابل جبرانی را برای جامعه به بار بیاورد .
 
متاسفانه آمارهای برخی سازمان های اجتماعی و پزشکی نشان دهنده این حقیقت تلخ است که به دلیل نیاز زنان معتاد خیابانی به تامین هزینه های اعتیاد ، گرایش به فحشا در میان آنان بسیار بالا رفته است و بنا به گفته یکی از مسئولین وزارت بهداشت ؛ رها شدن یک نفر از این زنان معتاد و گرفتار شدنش در دام فحشای خیابانی مساوی است با پیدایش پنج تا ده نفر بیمار مبتلا به ایدز در طول یک سال ، که آماری بسیار تکان دهنده است .
 
نکته مهم تر اینکه ، بر اساس آمارهای موجود ، تنها ۳۲ درصد زنان خیابانی فقط سیگار مصرف کرده و دو سوم بقیه یا پیش از روسپیگری به اعتیاد روی آورده‌اند و یا بعد از آن و به این ترتیب بیشتر روسپیان معتاد در آغاز به تشویق و یا اجبار خانواده به ویژه همسرانشان به قاچاق مواد مخدر روی می‌آورند و آنگاه خود به سمت مصرف مواد کشیده می ‌شوند.با توجه به این شرایط ، در صورت ادامه دار بودن این روند مدیران شهری تهران در مقابله با پدیده زنان خیابانی با دو مشکل عدیده روبه رو خواهند بود ، یکی زنان معتادی که برای تامین هزینه های اعتیاد خود دست به فحشا می زنند و دیگر دخترانی که با قرار گرفتن در فضای فاسد خیابان در ابتدای امر به مواد مخدر هم گرایش پیدا می کنند.
بر اساس بررسی های یکی از مسئولین بهزیستی کشور ، همانطور که آمار آسیب‌های اجتماعی سالانه با رشد ۱۵ درصد مواجه می‌شود، رشد ۱۵ درصدی زنان خیابانی هم دور از انتظار نیست .با وجود چنین شرایطی ، کنترل وضعیت موجود بسیار سخت تر از آن چیزی خواهد بود که هر کسی فکر آن را می کند و روز به روز بر دامه این معضل اجتماعی افزوده خواهد شد .
 
نکته دردناک ماجرا اینجاست که حتی با اقدام به جمع آوری این زنان در برخی مقاطع توسط مراکزی نظیر شهرداری یا بهزیستی ، به دلیل عدم رسیدگی مناسب و مقطعی بودن چنین طرح هایی یا به عبارت دقیق تر نبودن یک طرح مناسب برای مدیریت بعد از جمع آوری این افراد از سطح خیابان ها ، طبق آمار های موجود ۵۰ درصد آنان دوباره به خیابان ها بر می‌ گردند !
براساس گفته مسئولین بهزیستی ، طرح ایجاد اشتغال و توانمندسازی این زنان به خصوص برای جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به خیابان، چند سالی است در دست بررسی قرار دارد اما متاسفانه تا کنون عملکرد دقیقی در این حوزه صورت نگرفته است که جای آن دارد که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ورود به این موضوع قوانین مناسبی را برای تسهیل در قوانین نگه داری این افراد وضع نماید .
نکته ای که بسیار قابل توجه است این است که بسیاری از اوقات مشاهده می شود به دلیل برخورد مغرضانه برخی، مطرح شدن بحث زنان خیابانی همیشه در حد حرف باقی مانده و عملیاتی شدن برنامه ها به فراموشی سپرده می شود .بحث زنان خیابانی یا روسپیگری، منحصر به زمان و مکان خاصی نیست و این بحث ادامه دار خواهد بود ، اما توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که دسترسی به آمار آسیب ها و معضلات اجتماعی علاوه بر اینکه به افزایش اطلاعات مردمی و تقویت نهادهای پیشگیری کننده از معضلات منجر می شود ، خانواده ها را نیز به اصلاح روش های تربیتی در پیش گرفته وادار می سازد تا به درستی یا نادرستی این روش ها آگاه شوند

۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

باهنر: نگران هستیم فشار تحریم‌ها سنگین باشد و در انتخابات اثر بگذارد برخی به دنبال احیای دعوای هاشمی‌ـاحمدی‌نژاد در انتخابات هستند

جرس: محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که انتخابات مجلس نهم اولین انتخاباتی است که بعد از حوادث سال ۸۸ که او "جریان فتنه ۸۸" خواند، برگزار می‌شود، اظهار کرد: خود انتخابات، نتیجه آن و حضور مردم در این انتخابات برای ما مهم است.

به گزارش ایلنا، باهنر با اشاره به صحبت‌هایی که دشمنان داخلی و بیرونی نظام در ارتباط با انتخابات و بحث تحریم آن مطرح می‌کنند، گفت: دشمنان از جمله آمریکا و انگلیس به صورت جدی فعال هستند و خود نیز می‌گویند که می‌خواهند فشار‌ها را سنگین کرده و به مردم فشار بیشتری وارد کنند و با استفاده از این فشار‌ها بتوانند بر روی انتخابات تاثیر بگذارند.

وی ادامه داد: بازماندگان فتنه و کسانی که تحریم ‌آشکار و پنهان انتخابات را نیز مطرح می‌کنند بعضا با خودشان نیز دعوا دارند و برخی از آن‌ها می‌گویند تحریم کنید و برخی دیگر نظر متفاوت دارند. این‌ها جنگ زرگری با هم دارند ولی سیاست راهبردیشان تحریم انتخابات است.

باهنر با اشاره به نوسانات بازار ارز و طلا و همچنین دیگر کالا‌ها و فشار‌های خارجی و تحریم‌ها گفت: ما نگران هستیم که فشار‌ها سنگین باشد و در اصل انتخابات اثر بگذارد و باید به این موضوع توجه کرد.

وی با بیان این‌که «نوسانات قیمت از جمله نوسانات قیمت طلا فقط مخصوص ایران نیست و در خارج از کشور نیز اتفاقاتی در حال رخ دادن است» گفت: این اتفاقات یک حرکت طبیعی نیست و غیرعادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به بازار داخل کشور اشاره کرد و گفت: حساسیت در مورد این موضوع آن‌قدر بالا رفته بود که برخی از کاربران اینترنت روزی یکی دو بار به سایت‌هایی که قیمت سکه و دلار را اعلام می‌کردند مراجعه و قیمت‌ها را چک می‌کردند.

وی با بیان این‌که «ما در بودجه قیمت ارز را براساس مدیریت شناور تبیین کرده بودیم» گفت: قیمت ارز را در بودجه ۹۰، ۱۰۵۰ تومان حساب کرده بودیم، اما به دولت اجازه داده بودیم که مدیریت شناور در این زمینه داشته باشد ولی به صورت طبیعی‌گاه ارز گران و گاهی ارزان می‌شد، ولی در دو هفته اخیر قیمت دلار از ۱۳۵۰ تومان به ۲۰۰۰ یا ۲۰۵۰ تومان رسید که این یک عدد غیر عادی و بحرانی بود، در مورد قیمت سکه نیز همین گونه است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: قیمت سکه در ابتدای سال کمتر از ۵۰۰ هزار تومان بود، ولی در ظرف یک سال و یا کمتر از آن قیمت دو برابر شد و معلوم است که عادی نیست و می‌تواند پشت‌ پرده آن توطئه‌ای باشد و یا وقتی که یک سری از پارامتر‌های اصلی اقتصاد ملتهب شده باشد اثر خود را این‌گونه نشان دهد.

وی با بیان این‌که «در مورد مسائل اقتصادی و تحولات آن نمی‌توان یک علت عامه را پیدا کرد و هر علتی درصدی تاثیر می‌گذارد» تصریح کرد: در این دو هفته شاهد سکوت دولت بودیم و قیمت سکه حتی به بیش از یک میلیون تومان رسید. البته حجم مبادلات نیز کم بود و شاید بشود گفت در تهران هزار معامله نیز با این قیمت انجام نشد و کسی جرأت معامله نداشت و دیدیم که این التهاب بعضا به فروشگاه‌ها سرایت کرد و بعضا در فروشگاه‌هایی که موظف هستند کالا‌ها را به قیمت رسمی بفروشند گفته شد که خرید‌ها در آن عادی نیست، ‌ آن‌ها گفتند ما اگر هفته‌ای دوبار قفسه‌های خود را از کالا پر می‌کردیم روند به نحوی شده که باید بعضا روزی یکبار قفسه‌ها را پر کنیم.

باهنر با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت: اگر ما آثار این تحریم‌ها را پنج، شش ماه دیگر در کشور مشاهده کنیم خود تحریم‌کنندگان از هم‌اکنون هزینه آن را می‌دهند و روی قیمت سوخت و نفت تاثیر می‌گذارد. البته عمده خریداران نفت ایران در آسیا هستند و آن‌ها اعلام کردند که کاری به تحریم‌های اروپا ندارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی از اقتصاد‌دانان در اظهارنظر خود برخی از مسائل را رعایت و دقت نکردند، از جمله این‌که گفته شد سه ماه دیگر در کشور قحطی می‌شود و این عوامل دست به دست هم داد و ما وضعیت خوبی نداشتیم، سکوت دولت نیز در این دو هفته علامت سوال بود، آقای بهمنی نیز که قبلا حرف می‌زدند سکوت کردند و سخنگوی اقتصادی دولت نیز در این دو هفته سکوت کرده بود.

وی با بیان این‌که «چند شب پیش جلسه شورای امنیت ملی با حضور مسوولان عالی‌رتبه برگزار و در مورد سپرده‌های بانکی صحبت و بحث شد» گفت: در پی آن حرکتی انجام و باعث شد حباب قیمت‌ها شکسته شود، البته باید در مورد این موضوع راه‌حل اساسی که دارای پشتوانه جدی باشد اندیشیده شود.

باهنر در بخش دیگر صحبت‌های خود به بحث انتخابات و عملکرد جبهه متحد اصولگرایان و حرکت آن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: تقریبا در تمام استان‌ها این جبهه تشکیل شده، البته هماهنگی و جامعیت بین دفا‌تر استانی جبهه متحد اصولگرایان یک جامعیت کامل نیست و ما به استان‌ها دستورالعملی را فرستادیم و در واقع نحوه رسیدن به کاندیدای مورد حمایت و فرآیندی که باید این موضوع طی کند را توضیح دادیم، ولی برخی جا‌ها متاسفانه این فرآیند تعریف شده، رعایت نشده است.

وی با بیان این‌که «جبهه پایداری در شهرستان‌ها فعال است» گفت: در ارتباط با جبهه پایداری تحلیل‌های متفاوتی وجود دارد و برخی با سوء‌ظن بالا می‌گویند که این‌ها انحرافیون هستند. برخی نیز می‌گویند این‌ها طرفداران دولت هستند، برخی نیز می‌گویند این‌ها کسانی هستند که در انتخابات ۸۸ و سوم تیر ۸۴ در حمایت از رییس‌جمهور فعالیت کردند و بعضا مسائلی پیش آمد و اکنون وصل به احمدی‌نژاد نیستند و کارهای خوب آقای احمدی‌نژاد را مثبت می‌دانند و نسبت به برخی از کارهای آن انتقاد دارند.

باهنر افزود: ما به آن‌ها به هر زبانی که گفتیم بیایید کار کنیم نیامدند، سه چهار روز قبل آقای رسایی با آیت‌الله مهدوی‌کنی و آقای حسینیان نیز جداگانه با آقای عسگراولادی دیدار داشتند و ما به آن‌ها گفته‌ایم که دو صندلی شما همچنان در جبهه متحد خالی است.

وی با اشاره به این‌که جبهه پایداری انتقاداتی را به جبهه متحد اصولگرایان وارد کرده است، گفت: آن‌ها می‌گفتند که ما ۸+۷ را قبول نداریم و مثلا باید ۱۰+۸ بشود و سهمیه ما اضافه شود از طرف دیگر می‌گفتند توجیهی ندارد که آقایان قالیباف و لاریجانی در این گروه هشت نفره نماینده‌ای داشته باشند و از طرف دیگر می‌گفتند که چرا برخی از افراد در ترکیب حضور دارند، مثلا چرا باهنر به عنوان نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری در این جبهه است، در واقع آن‌ها هم روی آدم‌ها و هم روی ساختار حرف داشتند.

این عضو جبهه متحد اصولگرایی در ادامه تصریح کرد: البته در برخی از جاه‌ها نیز تند‌تر رفتند، مثلا در هفته‌نامه ۹ دی که متعلق به آقای رسایی است مقاله‌ای نگارش شد با این عنوان که «مات شدن هاشمی در برابر آیت‌الله مصباح‌یزدی» و یا به این عنوان که «پروژه هاشمی شکست خورد». در واقع در آن مقاله گفته می‌شد که ۸+۷ ساخته آقای هاشمی است و جبهه پایداری با کمک آیت‌الله مصباح آن را به بن‌بست رسانده است، در واقع آن‌ها ساختار، آدم‌ها و هم مسوولان ۸+۷ را زیر سوال بردند و به نحوی سخن گفتند که گویی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین هم بازی خورده‌اند و ۸+۷ پروژه هاشمی است.

وی گفت: ‌برخی از آقایان گویی به دنبال این هستند که در انتخابات مجلس نهم دعوای هاشمی و احمدی‌نژاد را احیا کنند و فکر می‌کنند بر اساس این موضوع می‌توانند پیروز انتخابات شود، و شاید این صحبت‌ها نیز بر اساس این تحلیل مطرح شده باشد.

باهنر ادامه داد: جبهه پایداری پس از ثبت‌نام‌ها گفتند چون اصلاح‌طلبان نیامدند اشکالی ندارد، ما با هم رقابت کنیم، ولی ما تحلیل آن‌ها را قبول نداریم و اگر چه اصلاح‌طلبان به صورت رسمی نیامدند، ولی مهره‌های سفید و کم‌رنگ خود را فرستادند و خودشان اعلام کردند که حدود ۷۰۰ نفرشان ثبت‌نام کردند و تایید اصلاح‌طلبان نسبت به آنچه که ثبت‌نام کردند کمتر از اصول‌گرایان نیست، در واقع خیلی از این اصلاح‌طلبان که ثبت‌نام کرده‌اند تایید شده‌اند.

وی در ادامه با بیان این‌که «در جبهه متحد بحث در مورد لیست تهران آغاز شده ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم» اظهار کرد: بار‌ها ما از جبهه پایداری برای حضور در جبهه متحد و ارائه یک لیست دعوت کرده‌ایم، بار‌ها آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی بر این موضوع تاکید کرده‌اند، ولی عده‌ای معتقدند که اگر با جبهه پایداری به وحدت نرسیدیم یک لیست ۱۰۰ درصد مجزا بدهیم و این‌که افراد بین دو لیست مشترک نباشند، مثلا اگر باهنر در لیست جبهه متحد است دیگر در لیست جبهه پایداری نباشد.

باهنر ادامه داد: استدلال افرادی که چنین موضوعی را مطرح می‌کنند این است که ممکن است جبهه پایداری از اسامی پر رای و معروف آن استفاده کند و در لوای آن افراد خود را به داخل مجلس بفرستد و ممکن است توده مردم نیز نتوانند به راحتی اعضای این دو لیست را تفکیک کنند و تشخیص بدهند.

این نماینده مجلس افزود: برخی از دوستان نیز می‌گویند که وجود مشترکات در لیست‌ها اشکالی ندارد و اگر به اشتراکات ۷۰ الی ۸۰ درصد رسیدیم خوب است. این افراد می‌گویند ما بحث وحدت را مطرح می‌کنیم و طرفدار آن هستیم، ولی این به معنای رفتار صفر یا صدی نیست، اگر اشتراکات ۳۰ تا باشد خیلی خوب است، ولی اگر به ۲۵، ۲۲ و حتی ۲۰ هم برسد بد نیست و این دوستان می‌گویند صفر و صدی عمل نکنیم. البته در این زمینه و مسائلی که مطرح شد هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

وی در ادامه گفت: جبهه متحد طی نامه‌ای‌ رسمی از جبهه پایداری، ایستادگی، مستقل‌ها و دانشگاهیان خواست که اگر فرآیند تصمیم‌گیری در جبهه را قبول دارند و ارائه لیست مشترک را نیز قبول دارند اسامی کاندیدا‌های مورد نظرشان را ارائه دهند، وقتی این لیست‌ها به دست ما رسید حدود ۷۰ الی ۸۰ اسم از اسامی بود که بین لیست‌های مختلف هم‌پوشانی داشت و در واقع مشترک بود.

وی گفت: در جبهه متحد اصولگرایان تصمیم گرفته شده که شش روحانی در لیست تهران جبهه متحد اصولگرایان حضور داشته باشند و تاکید شده بود که خود جامعه روحانیت مبارز در مورد این شش نفر تصمیم‌گیری کند و خود آن‌ها این شش نفر را به شورای مرکزی جبهه متحد معرفی کنند. البته تصمیم گرفته شده که اگر شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در مورد این افراد معرفی شده حرفی داشت به جامعه روحانیت اطلاع دهد، ولی همانطور که گفتم جامعه روحانیت قرار است این شش نفر را به شورای مرکزی جبهه متحد معرفی کند.

باهنر خاطرنشان کرد: هم‌چنین تصمیم گرفته شد که حداقل شش خانم در لیست جبهه متحد اصولگرایان حضور داشته باشند، در واقع ما ۵۵ اسم داریم که شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در مورد ‌آن‌ها بحث و گفت‌وگو می‌کند و همانطور که گفتم از لیست ۳۰ نفره تهران قرار است شش نفر روحانی و حداقل شش نفر خانم باشند و در مورد ۱۸ نفر باقی‌مانده نیز در حال بحث و گفت‌وگو هستیم و از بین اسامی که داریم باید این افراد انتخاب شود.

وی با اشاره به نظرسنجی‌هایی که در جامعه در ارتباط با مشارکت مردم در انتخابات صورت گرفته است، عنوان کرد: این نظرسنجی‌ها بیانگر این است که حدود ۵۲ درصد از مردم در انتخابات شرکت می‌کنند، البته هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم این آمار افزایش پیدا می‌کند و احتمال می‌دهیم از مرز ۶۰ درصد بگذرد.

وی ادامه داد: در تهران این نظرسنجی‌ها نزدیک به ۲۰ درصد است و بازار متشنج و مسائل مرتبط با آن مثل قیمت‌ها و دلهره‌های بی‌جا که در این زمینه وجود دارد روی روان مردم بعضا تاثیر گذاشته و باید روی این موضوع کار شود و امیدواریم که این کار صورت بگیرد.

وی با بیان این‌که «کمترین میزان مشارکت مردم تهران در انتخابات ۳۰ درصد بوده و بالا‌ترین رکورد آن ۷۵ درصد در انتخابات سال ۸۸ بود» گفت: در انتخابات مجلس رکورد مشارکت مردم تهران زیر ۵۰ درصد و بالای ۴۵ درصد بوده است.

نایب رییس مجلس افزود: خود آقایان اصلاح‌طلب می‌گویند که اگر میزان مشارکت مردم در انتخابات در کشور از ۳۰ درصد عبور کند ما شکست خورده‌ایم و اگر زیر ۳۰ درصد باشد ما برنده‌ شده‌ایم و ان‌شاءالله حضور مردم دو برابر این امر خواهد بود و انقلاب و رهبری و نظام جمهوری اسلامی در این عرصه پیروز می‌شود. اکنون نیز در مورد مردم تهران رقم ۲۰ درصد خوب است و امیدواریم هرچه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم این روند افزایش پیدا کند و از ۳۰ و ۴۰ درصد بگذرد و به ۵۰ درصد نزدیک شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد که جبهه متحد برای انتخابات مجلس نهم یک ائتلاف است.

این عضو جبهه متحد اصولگرایی موضوع سهمیه‌بندی در انتخاب کاندیدا‌ها را خلاف اصولگرایی عنوان کرد و گفت: ‌ جامعه اسلامی مهندسین در هیچ جای کشور مستقل از جبهه متحد اصولگرایان کاندیدا ندارد، جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز این‌گونه است و در چارچوب جبهه متحد اصولگرایان عمل می‌کند.

این نماینده مجلس و فعال سیاسی اصولگرا در مورد تشکیل جبهه مردم‌سالاری نیز گفت: گفته شده که این جبهه از ۱۸ گروه سیاسی اصلاح‌طلب تشکیل شده و اصل حضور آن‌ها خوب است و این خود شکستن تحریم است، البته آقای خاتمی گفته‌ بودند که ما رسما تحریم نمی‌کنیم و اعضای ما آزاد هستند که در این عرصه حضور پیدا کنند و این‌که ۱۸ گروه سیاسی اصلاح‌طلب بیایند در انتخابات لیست بدهند و شرکت کنند، امر خوبی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی تصریح کرد: فکر می‌کنم که تعداد اصلاح‌طلبان در مجلس نهم به اندازه مجلس هشتم باشد و یا نزدیک به آن باشد.

باهنر همچنین با اشاره به ردصلاحیت تعدادی از نمایندگان کنونی مجلس و صحبت‌هایی که برای حل این موضوع در حال صورت گرفتن است، گفت: در بیرون از مجلس نیز حدود ۷۰، ۸۰ نفری که ما فکر می‌کردیم انسان‌های صالحی هستند و احتمال رای بالایی داشتند و بعضا آن‌ها را جزء دو نفر اول می‌دانستیم رد شدند و دنبال حل این مشکل هستیم. البته در این زمینه شورای نگهبان در حال رسیدگی شکایت‌ها و اعتراض‌ها است.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «در تصمیم‌گیری‌ها باید حب و بغض‌های شخصی را کنار گذاریم» گفت: مثلا اگر ما در مجلس به یک تصمیم جمعی رسیدیم همه باید بر اساس آن عمل کنیم و از کسانی که از جبهه اصولگرایی کاندیدا می‌شوند، توقع است که از تصمیمات جمعی که مثلا در مجلس گرفته می‌شود حمایت کنند.

این نماینده مجلس گفت: در بحث‌های کار‌شناسی ما تصمیم جمعی و موضع سیاسی نمی‌گیریم، بلکه در مباحثی مانند رای اعتماد به وزرا و انتخابات هیأت رییسه و مسائل این‌چنینی است که تصمیم جمعی گرفته می‌شود و انتظار این است که همگان از این تصمیم جمعی حمایت کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی در مقاطع مختلف خدمات بزرگی را انجام داده‌اند، ولی آدم‌های بزرگ وقتی خطا می‌کنند خطا‌های آن‌ها نیز بزرگ است.

باهنر گفت: جبهه متحد اصولگرایان در حال رایزنی با جبهه ایستادگی است و افرادی از این جبهه نیز در لیست ۵۵ نفره‌ای که جبهه متحد قرار است از بین آن‌ها کاندیدا‌ها را مشخص کند، قرار دارد.

همچنین وی اظهار داشت که احتمالا دولت لایحه بودجه ۹۱ را چهارشنبه تقدیم مجلس می‌کند.