‏نمایش پست‌ها با برچسب اصول گرایان. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب اصول گرایان. نمایش همه پست‌ها

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

اوج‌گیری موج برائت اصلاح‌طلبان از وصله همراهی بامشایی: لطفا کمی به عقل مردم احترام بگذارید!


۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
فکر می کنند اکنون که انتخابات مجلس نزدیک است و 5،6سال هم مشکلاتی را در کشور ایجاد کردند، حالا می توانند با 4 تا روزنامه مردم را راه بیندازند و به سمت خود بکشانند. یعنی مردم را همچون ربات می دانند که بستگی دارد چه کسی آنها را اداره می کند
jalaeepour وطن ما به نقل از آینده : طی چند روز گذشته برخی از چهره های شناخته شده اصلاح طلبان با بیان صریح خود نسبت به همراهی با جریان منتسب به اسفندیار رحیم مشایی مطالبی را عنوان داشته اند و صراحتا اعلام کرده اند که اصلاح‌طلبان با هیچ گروهی از اصولگرایان ائتلاف نمی‌کنند.
دکتر علی شکوری راد در مصاحبه خود با روزنامه شرق نسبت به این مسئله اظهار داشته بود که: اصلاح‌طلبان در حال حاضر تصمیمی برای انتخابات پیش رو نگرفتند که حال بخواهند با کسی و گروهی ائتلاف کنند و در مجموع نیز برای اصلاح‌طلبان هیچ فرقی بین گروه‌های اصولگرا وجود ندارد.» او در این ارتباط که اظهارات این‌چنینی چه تاثیری می‌تواند بر جریان‌های اصلاح‌طلبی داشته باشد می‌گوید: «این ادعاها اعتباری ندارد و با طرح این موضوع تغییری در باورهای اصلاح‌طلبی به وجود نمی‌آید. این اظهارات فقط برای خودشان مصرف دارد.
همچنین چندی پیش نیز سعید لیلاز، از سردبیران پر سابقه روزنامه های اصلاح‌طلب به شدت این موضوع را رد و اظهار داشت گروهی پس از تخریب جریان اصلاحات، اینک به دنبال “دزدیدن پایگاه اجتماعی اصلاحات هستند ”
رسول منتجب نیا از دیگر چهره هایی سیاسی و اصلاح طلب و از اعضای حزی اعتماد ملی که از نزدیکان و یاران شیخ مهدی کروبی نیز به شمار می رود با اشاره به کارمندان روزنامه های زنجیره ای مشایی معتقد است اصولا نمی توان از یک سو ادعای اصلاحات کرد و از سوی دیگر در روزنامه شخصی که به جریان اصلاحات آسیب های پر شماری وارد کرده است بازیگری کرد.
در این زمینه چند تن دیگر از چهره های اصلاح طلب از جمله حمیدرضاجلایی پور، داریوش قنبری، فاطمه راکعی و احمد شیرزاد نیز مطالبی را عنوان داشته اند که در ادامه مطلب به شرح آنها می پردازیم.
حمیدرضاجلایی پور: آنها به عقل و درایت و شان انسان ها احترام نمی‌گذارند
حمیدرضا جلایی پور، مدرس جامعه شناسی دانشگاه تهران و عضو باسابقه حزب مشارکت در خصوص جریان رسانه ای مشایی که اخیرا ادعای پیوند با اصلاح طلبان را مطرح کرده است، می گوید:
این جریان پیش فرضی دارد که متاسفانه پیش فرض بسیار غلطی است. آنها فکر می کنند افکار عمومی همچون مومی در دست آنهاست که می توان آن را به هر جهتی، برد و به آن جهت داد.
در واقع آنها انسانها را موجوداتی توخالی می دانند و به شان و عقل و درایت افراد احترام نمی گذارند.
لذا فکر می کنند اکنون که انتخابات مجلس نزدیک است و ۵،۶سال هم مشکلاتی را در کشور ایجاد کردند، حالا می توانند با ۴ تا روزنامه مردم را راه بیندازند و به سمت خود بکشانند. یعنی مردم را همچون ربات می دانند که بستگی دارد چه کسی آنها را اداره می کند.
لذا چنین تصور اشتباهی دارند. چنانچه این تصور درست بود و داشتن تریبون کمکی به بهبود وضع کشور می کرد، آنها تعداد زیادی وسایل ارتباط جمعی و تریبون در اختیار دارند و باید تا کنون بسیاری از مسائل را حل می کردند که این گونه نشده است.
البته این نکته را هم بگویم در روزنامه هایی بامشی اصلاح طلبانه که اکنون تعداد بسیار معدودی از آنان باقی مانده است نیز خودسانسوری و ترس زیادی وجود دارد. می توان گفت لازم نیست حتما اصلاح طلبان تریبون داشته باشند.همین که مواضع درستی را اتخاذ کنند و از حقوق مردم دفاع کنند و به جای دفاع از “حکومت اسلامی” از”جمهوری اسلامی”دفاع کنند، مردم این مواضع را به خوبی می فهمند.
داریوش قنبری: این تریبون اصلاحات نیست، اصلاحات تریبون و نیروهای خود را دارد
داریوش قنبری، نماینده فراکسیون اقلیت در مجلس می گوید: درمورد روزنامه هایی که منتسب به آقای مشایی است، بایدگفت ، اینهانمی توانند تریبون اصلاح طلبان باشند و نیروهای آنان را به خود جلب کنند.
اصلاحات تعریف خاص و نیروهای مختص به خود را دارد.این نکته را نباید فراموش کنیم که در زمان های مختلفی جریان های متفاوتی تلاش کردند به اصلاحات ضربه بزنند و در مقابل آنها بایستند.
در واقع می توان گفت هیچ نسبتی بین اصلاح طلبان و این جریان فکری وجود ندارد. باتوجه به مقبولیت اصلاح طلبان، این جریان فکری از این مسئله سوء استفاده کرده و تابلویی را پیش از انتخابات مجلس بروز داده اند تا در خصوص آراء اصلاح طلبان بحث کنند.
آنها به اصلاحات آسیب زده اند و این مردم هستند که مسائل را می شناسند و آنها را نخواهند پذیرفت. بنابراین می توان گفت چنین امری که آنها پیونددهنده جریان اصلاح طلبی و این جریان نوظهور فکری باشند، به هیچ وجه امکان پذیر نیست و خیالاتی بیش نیست. زیرا فاصله و اختلافات در میان این دو طیف جدی و زیاد است و در طول این مدت آنها اساسی ترین مخالفان اصلاح طلبان بوده اند. این امر که اصلاح طلبان با این جریان فکری ائتلاف کنند، دور ازذهن است.
فاطمه راکعی: چنین کسانی نمی توانند ادعای دوشتی و آشتی با اصلاحات داشته باشند
فاطمه راکعی از جمله نمایندگان مجلس ششم نیز میگوید: فقط به نکته ای اشاره می کنم. کسانی که در جریان انتخابات نهم به قدرت رسیدند، از طیفی هستند که ۳۰ سال انقلاب اسلامی و چهره های ارزشمند انقلاب را که زیر نظر مستقیم حضرت امام(ره) خدمت کرده بودند، با همه ضعف و قوتهایشان و ادعایی که نداشتند،به بدترین شکل و با ادبیاتی نابخشودنی، مورد هجمه قرار دادند؛ بزرگانی که عزیزان و معتمدان ملت بودند و سال های سال، زیر نظر مستقیم دو رهبر کار کرده بودند، مورد سخیف ترین بی احترامی ها قرار گرفتند.
چنین کسانی نمی توانند داعیه آشتی و مهرورزی با اصلاح طلبان را داشته باشند، ولو در قالب روزنامه و تریبون شدن. وابستگان نزدیک به آن جریان حتی اگرپشت نقاب های فرهنگی هم پنهان شده باشند و خودشان با خودشان آشتی کرده باشند، نمی توانند پای اصلاح طلبان را به میان بکشند. چنانچه این جریان بخواهد پشت سنگرمقدس قلم از کانال ها و تفکرات خاصی استفاده کند، قطعا محکوم به شکست خواهدبود.
احمد شیرزاد: جریان اصلاحات با وجود محدودیت حرفهایش را از تریبون خود می‌زند
احمد شیرزاد نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در باره جریان مشایی و ادعایشان مبنی بر پیوند دادن “اصلاح طلبان” و “اصولگرایان پیشرو” می گوید:
برخی از جریانات فکری، سیاسی و اجتماعی، می خواهند راه صد ساله را یک شبه طی کنند.در واقع میان جریان اصلاح طلبی و جریان نوظهوری که در چند سال اخیر در فضای سیاسی و فکری جامعه پدید آمده و سمبل آن هم آقای مشایی است، فاصله بسیار زیادی وجود دارد.این مسئله اخیر هم بیش ازحد نوظهور است و زمان نیازدارد تا بتواند جای خود را باز کند. می توان گفت از خیلی جهات ابهام های زیادی در خصوص مواضع فکری آنان وجود دارد.
آنها دارای ملغمه ای از نوگرایی و سنت گرایی و افکار مبهم و عجیب مذهبی هستند که این افکار با ملی گرایی های روشنفکرمدارانه ترکیب می شود و این تفکرات بیش از آنکه برای یک جریان فکری جاذبه ایجادکند، او را مورد تردید و سوال قرار می دهد.
من فکر می کنم جریان اصلاح طلبی با وجود نداشتن و یا محدودیت تریبون هایش ترجیح می دهد حرفها و مواضعش را از زبان خودش و تریبون هایی که مشخصا نماد و نشانی از خودش را دارد، مطرح کند، هرچند این کار با دشواریهای زیادی انجام شود.به نظر من این تصور که یک نوع معامله اعلام نشده بین جریان ناراضی داخل اصولگرایان و جریانی که در سطح آقای مشایی رو به حذف می رود، باجریان اصلاح طلبان پیوندی برقرار شود، دور از ذهن است.