جواد لاریجانی در واکنش به اتهام زمینخواری:
دامدارم و گندم و جو میکارم
محمد
جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و دیپلمات پیشین وزارت
خارجه، در واکنش به اسنادی که به تازگی درباره پرونده زمین خواری وی منتشر
شده است گفته است که «مانند بقیه کشاورزان ایران در زمین خود “گندم و جو”
کاشته است».
وی که دو برادرش در حال حاضر رؤسای دو قوهی مقننه و
قضائیهاند افزود: بنده افتخار میکنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در
خانواده ما یک سنت است؛ مواردی که علیه من در رسانهها تبلیغ شده باعث
افتخارم است. افتخار میکنم که با زحمت بیش از ۲۰ سال توانستهام ولو یک
وجب از خاک میهنم را آبادتر کنم.
این در حالی است که سایت الف (رسانهی متعلق به احمد توکلی)
پس از انتشار اسنادی دربارهی زمینخواری برادران لاریجانی و تاکید بر
ضرورت پاسخگویی آنها و نیز انتشار نظرات خوانندگان در این باره، فیلتر
شده است.
لاریجانی در گفتوگو با سایت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه،
درباره مناقشات اراضی خود تصریح کرد: مناقشات ارضی در زمینهای زراعی در
ایران بسیار رایج و البته قابل حل است. اینها مهم نیست؛ یعنی مالکیت اراضی
کشاورزی که من روی آنها کار کردهام، برایم به اندازه بال مگسی ارزش
ندارد؛ افتخار من تنها به آباد شدن میهن عزیز و تولید ولو یک کیلو گندم
داخلی بیشتر است؛ ضدانقلاب باید بداند که جواد لاریجانی نه زیرخاکی از این
کشور خارج کرده، نه گونیهای اسکناس جابهجا کرده و نه ال سیهای تقلبی به
این سو و آن سو فرستاده است، جواد لاریجانی مانند بقیه کشاورزان ایران در
زمین خود “گندم و جو” کاشته است.
محمدجواد لاریجانی همچنین درباره بد رفتاری با زندانیان سیاسی
خاطرنشان کرد:زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین، فعالیت سیاسی
کرده اما او را به ناحق به زندان انداختهاند چرا که حاکمان و گردانندگان
نظام کار او را دوست نداشتهاند. براساس این تعریف، در نظام جمهوری اسلامی
هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد. یعنی کسی نیست که فعالیت سیاسی قانونی انجام
داده باشد و چون حکومت از کار او خوشش نمیآمده و آن را دوست نداشته به
زندان افتاده باشد.
وی بار دیگر ادعا کرد که بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات زندانی سیاسی نیستند.