یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس، از محمود احمدی نژاد خواست توضیح دهد با درآمد ۱۴۰۰ میلیارد دلاری کشور طی ۶ سال اخیر چه کرده است.
به گزارش خانه ملت، سید فاضل موسوی، دبیر کمیسیون اصل ۹۰، روز چهارشنبه ۷ دی در صحن علنی مجلس گفت: “دولت نهم و دهم طی ۶ سال گذشته، حدود ۱۴۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته است، لذا باید گزارش دهد با این مبلغ برای کشور چه اقداماتی انجام داده است. ضمن این که امروز دولت در قامت یک حزب تمام عیار وارد عرصه انتخابات شده است که در واقع این مساله برای کشور به منزله سمی مهلک است.”
موسوی با اشاره به اینکه آنچه در کشور رخ می دهد حاصل عملکرد مجلس است تصریح کرد: همه ارکان نظام بر اساس قانون مجلس و نظارت آن باید مدیریت شود لذا اینجا سؤالی مطرح است که آیا نمایندگان ملت از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها رضایت دارند و آیا از غارت سرمایه ملی توسط همسایگان ایران با خبرند؟
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به برداشت های غیر معمول قطر از میادین مشترک نفت و گاز ایران یادآور شد در سال ۸۹ حدود ۱۱۴۰ میلیارد دلار از فروش گاز و ۴۰۰ هزار بشکه نفت روزانه از میادین مشترک گازی و نفتی ایران توسط قطر استخراج شده است. لذا برای این تاراج چه تدبیری اندیشیده اید؟
موسوی در ادامه نطق علنی خود از موضع گیریهای چند سال اخیر محمود احمدی نژاد درباره انکار هولوکاست و تهدید علیه اسرائیل انتقاد کرد و در این خصوص خطاب به او گفت: “شما علاوه بر پاسخگویی در خصوص منابع مالی خود به مجلس و پیشگاه ملت، باید در زمینه مواضع خود نیز پاسخگو باشید، چرا که مساله هولوکاست، مساله ای فراموش شده بود، اما مواضع شما ۱۰ سال تحریمهای موجود علیه جمهوری اسلامی را جلو انداخت.”
فاضل موسوی، نماینده خدابنده، از موضع گیریهای محمود احمدی نژاد در قبال تحریم ها و همچنین پس از اعلام پیروزی اش در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ انتقاد کرد و گفت: “آیا می دانید کاغذ پاره خواندن (قطعنامه های حاوی) تحریمها و خس و خاشاک و بزغاله گفتن ها چه هزینه هایی برای کشور دربرداشته است؟”
وی همچنین اشاره به ماجرای درگیری فیزیکی روز سه شنبه یکی از نمایندگان دولت (رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها) با یکی از نمایندگان مجلس گفت: “جمله زشتی را که روز گذشته در مجلس شنیدیم، رضاخان برخاسته از همان محیط یک روز به مجلس اهانت کرد و روزی دیگر فرد دیگری مجلس را همان خطاب کرد که او گفته بود، اما همین رضا خان سه دوره مدرس را تحمل کرد.”
سید فاضل موسوی در ادامه نطق علنی امروز خود، درحالیکه گروهی از نمایندگان علیه وی شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” می دادند و عده ای دیگر “احسنت” می گفتند، به انتقاد از نحوه برخورد دستگاه قضایی با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز پرداخت و گفت: “آیا قوه قضائیه نباید در مورد حصرها چاره ای بیاندیشد و در این زمینه با حکم قانونی عمل کند و مراحل تفهیم اتهام را رعایت کند؟”
این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم با تأکید بر اینکه در سال ۵۹ یک جریان با اصرار خود بنا به مصلحت خودشان بنی صدر را به کشور تحمیل کردند، بیان کرد: آیا امروز باز همان افراد بنا به مصلحت خودشان نمی خواهند کسی را به کشور تحمیل کنند؟
وی با بیان اینکه آنچه در نشریات در مورد دخالت دولتی ها در انتخابات اعلام شده، اگر صحت داشته باشد باید فاتحه مجلس مستقل و مفید برای کشور را خواند، گفت: رئیسجمهوری جدای از منابع مالی فراوانی که در اختیار داشته است باید به ملت و مجلس پاسخگو باشد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر