‏نمایش پست‌ها با برچسب نجف. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب نجف. نمایش همه پست‌ها

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

بیانیه شماره 24 جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف(متقن) درخصوص مسائل هسته‌ای



 
آقای خامنه ای! ای کاش می دانستید، استفاده از انرژی اتمی با شرایط موجود، به اجماع فقها حرام است.
باسمه تعالی
ظهرالفساد فی البر والبحر بما کسبت ایدی الناس
ملت مسلمان ایران
سلام و درود خداوند بر شما باد!
حادثه اسفباری که در ژاپن رخ داد ثابت کرد که علی رغم تکنولوژی بیشرفته ژاپن حوادث طبیعی میتواند برجریان هسته ای اثر بگذارد و فاحعه بیآفریند. در ژابن تمام انسانها در خطر قرار گرفتند و زندگی دچار فشل شد. لذا کشورهای بیشرفته ای مانند آلمان به سرغت تصمِم بر کاهش فعالیت های هسته ای گرفتند تا بزودی به کلی این فعالیت ها تعطیل کنند.
حال سئوال این است که در کشوری مانند ایران که سرزمینی زلزله خیز است اگر خدای ناکرده چنین اتفاقی رخ دهد چه خواهد شد؟
تکنولوژی وام گرفته از کشورهای عقب افتاده ای مانند پاکستان سرنوشت ما را به کجا می رساند. بنابراین با توجه به قاعده ی فقهی وجوب دفع ضرر محتمل که از قواعد مسلم فقهی و در علم اصول مبنای قاعده احتیاط است، به نظر ما ادامه کار فعالیت های هسته ای در ایران از محرمات کبیره است، هرچند برای اغراض غیر نظامی باشد. لذا کارمندانی که در این مراکز کار می کنند حقوق دریافتی آنان حرام است و باید کار را ترک کنند. اطاعت از فقیهان وابسته و آویزان به نظام که درباریان دوران حاضرند به هیچ وجه حجیت ندارد و معذوریت آور نمی باشد. زیرا استدلال فقهی ارئه شده مورد اجماع علمای مسلمین است. انکار قاعده اشاره شده انکار ضروریات است.
 
آقای خامنه ای! اگر اندکی از مبانی فقهی آگاهی داشتید و ذره ای به فکر مردم ستم دیده ایران بودید و ذره ای به فکر آینده وحشتناک هر گونه زلزله یا خطرات احتمالی این گونه فعالیت ها بودید، در اسرع وقت هر گونه فعالیت در این زمینه ها را به تبعیت از اجماع علمای مسلمین متوقف می کردید.
کارشناسان غیر وابسته این احتمال را برای ایران کاملا جدی می دانند ونظر آنان حجیت دارد و کارشناسانی که مواجب بگیر نظامند قولشان از حجیت ساقط است.
اعاذنا الله من شرور انفسنا وسیئات اعمالنا.
و من الله التوفیق
جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف(متقن)