بر کناری اصغر پورمحمدی ،مدیر شبکه 3 سیما
و پسر عموی مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور باعث شد که او
نسبت به مدیریت ضرغامی و دارابی در صدا و سیما اعتراض کند.
اصغر پورمحمدی که از دهه هفتاد مدیر شبکه های 5 و 3 صدا و سیما بود فرزند شیخ عباس پورمحمدی است که پیش از انقلاب مدتی پذیرای آیت الله خامنه ای در رفسنجان بود.وی همچنین پس از انقلاب قصد نمایندگی مجلس از رفسنجان را داشت که در رقابت با حسین هاشمیان پسر عموی هاشمی رفسنجانی از ورود به مجلس باز ماند.سید محمد حسینی وزیر ارشاد احمدی نژاد و نماینده قبلی رفسنجان نیز از اقوام پورمحمدیها است.
پورمحمدی اینک که به دست دارابی و ضرغامی از سمت خود برکنار شده انتقاداتی را متوجه مدیریت صدا و سیما کرده است.
در جلسه تقدیر از پورمحمدی چهره هایی چون مهران مدیری، کمال تبریزی، بهروز افخمی، داریوش فرهنگ، حسن فتحی، فریدون جیرانی، امین تارخ، عادل فردوسی پور، محمد صالح اعلا، رضا جاودانی، حسین ذکائی، بهزاد کاویانی، پیمان و محراب قاسم خانی، ستاره اسکندری، حسین محجوب، محمد رضا شفیعی، خشایار الوند، شقایق دهقان ، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، شهرام قائدی، رضا نیکخواه ، مجید صالحی، حمید لولایی، همایون اسعدیان، بیژن بنفشه خواه، مهران غفوریان، ژیلا صادقی، سامان گلریز حضور داشتند.
مصطفی پورمحمدی (رئیس سازمان بازرسی کل کشور)، علی فتح الله زاده (مدیر عامل باشگاه استقلال) در کنار تعدادی از مدیران و مسئولان ورزشی و همچنین محمد هادی ایازی (معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران) دیگر حاضران این مراسم بوند.
اصغر پورمحمدی دراین مراسم گفت:کلا ما پورمحمدی ها ( چون ما چند برادر هستیم و بهترینمان علی بود که شهید شد) حمال های خیلی خوبی هستیم و خیلی خوب حمالی می کنیم اما متاسفانه نوکرهای خوبی نیستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:اگر نخواهیم برای تبلیغات و آمار دادن ظاهرسازی کار کنیم و صداقت و اخلاص در کارمان باشد و دوست داشته باشیم مردم از ما راضی باشند خدا هم به ما کمک می کند. والا می توانیم مثل بعضی راوبط عمومی ها یک کتاب چاپ کنیم و بگوییم ما سیزده بار استقبال رفتیم، چهار بار بدرقه رفتیم، اسکان هتل میهمانان، چاپ بنر، تهیه شام و.. ولی اینها چه فایده ای دارد؟ من نمی دانم کجای دنیا می آیند یک کتاب چاپ می کنند و رقم سازی و آمار سازی می کنند می دهند به مقام بالاتر.
پورمحمدی گفت: از مدیران و کارکنان شبکه سه تشکر می کنم و خیلی شما را اذیت کردم. از مهندس ضرغامی وآقای میرباقری و آقای مهاجرانی و همه مدیران خودم تشکر می کنم. اما یک مدیر خوب نبودم. به من اعتماد داشتند اما مدیری که تو سری خور باشد، خوب نوکری بکند نبودم و معذرت می خواهم از مدیرانم. از دکتر لاریجانی که واقعا به من لطف داشتند و در آن دوران حساس خیلی از من حمایت می کردند تشکر می کنم. از دکتر دارابی که برای رفاه حال من و بهبود حال من و برای اینکه استراحت کنم این بار را از دوش من برداشتند تشکر می کنم. ( تشویق حضار)
وی افزود: اما حرف ها و گلایه هایی از جناب اقای ضرغامی دارم. ایشان واقعا به من لطف داشتند. و گلایه هایم را شب قبل از مراسم تودیع در معاونت با ایشان مطرح کردم بخشی از آن گله را اینجا مطرح می کنم.گفتم آقای ضرغامی شما دو سال است تلویزیون را ول کردید. به شما گفتند شما کارتان با کار تلویزیون نباشد ما خیلی خوب اداره اش می کنیم اما اینطور نیست آقای ضرغامی. شما نباید اجازه می دادی در تلویزیون فردی که اگر مدیر بوده، دو نفر ازش راضی نبودند بر ما مسلط شود. فردی که قبلا رئیس حراست یک فروشگاه در شاه عبدالعظیم بوده نباید به پورمحمدی، به پورحسین، به دکتر کرمی، به دکتر رستم وندی و... دستور بدهد. نباید جوری باشد در تلویزیون ما، بر یک عده مدیر با تجربه، مومن، مسلمان و هنرمند یک آدم بی هنر مسلط شود.
مدیر سابق شبکه سه سیما گفت:از مهندس ضرغامی درخواست کردم که اگر مدیری را می خواهیم منصوب کنیم من نمی گویم امتحان هنر، امتحان عقل ازش بگیریم (تشویق حضار – بعد از این تشویق پورمحمدی گفت: دست نزنید چون من یک موقع جو گیر می شوم، یک حرف هایی می زنم که برای خودم بد است. شما که می روید خانه هایتان یقه ما را می گیرند! هر چند که اقای پورمحمدی رئیس بازرسی کل کشور باشند اما این دلیل نمی شود من از حاشیه امنیت بالایی برخوردار باشم!) الآن چرا ما در این جلسه جمع شدیم؟ چون عقل نبود. ما همیشه در نمازخانه ی شبکه سه که به زور 150 نفر درش جا می شود، جلسه تودیع و معارفه می گذاشتیم.
وی افزود:چرا باید یک جوی بسازیم که بگوییم این آقا ممنوع است. مگر ما چه کار می خواستیم بکنیم که ممنوع بود. حتی در حد یک نوکر با ما برخورد نمی کنند. نوکر که بیست سال کار می کند روزی که می خواهد برود یک قرآنی، آبی می گیرند که آقا به سلامت. مگر اینکه آدم دزد پدر سوخته ای باشد. می گویید این آقا در شبکه ممنوع است. به روزنامه جام جم می گویید اسم این آقا را ننویس. با تک تک آدم ها تماس گرفتید و گفتید که اگر بروید به این جلسه فلان و بهمان می شود. مگر ما می خواهیم چه کار کنیم؟
اصغر پورمحمدی که از دهه هفتاد مدیر شبکه های 5 و 3 صدا و سیما بود فرزند شیخ عباس پورمحمدی است که پیش از انقلاب مدتی پذیرای آیت الله خامنه ای در رفسنجان بود.وی همچنین پس از انقلاب قصد نمایندگی مجلس از رفسنجان را داشت که در رقابت با حسین هاشمیان پسر عموی هاشمی رفسنجانی از ورود به مجلس باز ماند.سید محمد حسینی وزیر ارشاد احمدی نژاد و نماینده قبلی رفسنجان نیز از اقوام پورمحمدیها است.
پورمحمدی اینک که به دست دارابی و ضرغامی از سمت خود برکنار شده انتقاداتی را متوجه مدیریت صدا و سیما کرده است.
در جلسه تقدیر از پورمحمدی چهره هایی چون مهران مدیری، کمال تبریزی، بهروز افخمی، داریوش فرهنگ، حسن فتحی، فریدون جیرانی، امین تارخ، عادل فردوسی پور، محمد صالح اعلا، رضا جاودانی، حسین ذکائی، بهزاد کاویانی، پیمان و محراب قاسم خانی، ستاره اسکندری، حسین محجوب، محمد رضا شفیعی، خشایار الوند، شقایق دهقان ، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، شهرام قائدی، رضا نیکخواه ، مجید صالحی، حمید لولایی، همایون اسعدیان، بیژن بنفشه خواه، مهران غفوریان، ژیلا صادقی، سامان گلریز حضور داشتند.
مصطفی پورمحمدی (رئیس سازمان بازرسی کل کشور)، علی فتح الله زاده (مدیر عامل باشگاه استقلال) در کنار تعدادی از مدیران و مسئولان ورزشی و همچنین محمد هادی ایازی (معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران) دیگر حاضران این مراسم بوند.
اصغر پورمحمدی دراین مراسم گفت:کلا ما پورمحمدی ها ( چون ما چند برادر هستیم و بهترینمان علی بود که شهید شد) حمال های خیلی خوبی هستیم و خیلی خوب حمالی می کنیم اما متاسفانه نوکرهای خوبی نیستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:اگر نخواهیم برای تبلیغات و آمار دادن ظاهرسازی کار کنیم و صداقت و اخلاص در کارمان باشد و دوست داشته باشیم مردم از ما راضی باشند خدا هم به ما کمک می کند. والا می توانیم مثل بعضی راوبط عمومی ها یک کتاب چاپ کنیم و بگوییم ما سیزده بار استقبال رفتیم، چهار بار بدرقه رفتیم، اسکان هتل میهمانان، چاپ بنر، تهیه شام و.. ولی اینها چه فایده ای دارد؟ من نمی دانم کجای دنیا می آیند یک کتاب چاپ می کنند و رقم سازی و آمار سازی می کنند می دهند به مقام بالاتر.
پورمحمدی گفت: از مدیران و کارکنان شبکه سه تشکر می کنم و خیلی شما را اذیت کردم. از مهندس ضرغامی وآقای میرباقری و آقای مهاجرانی و همه مدیران خودم تشکر می کنم. اما یک مدیر خوب نبودم. به من اعتماد داشتند اما مدیری که تو سری خور باشد، خوب نوکری بکند نبودم و معذرت می خواهم از مدیرانم. از دکتر لاریجانی که واقعا به من لطف داشتند و در آن دوران حساس خیلی از من حمایت می کردند تشکر می کنم. از دکتر دارابی که برای رفاه حال من و بهبود حال من و برای اینکه استراحت کنم این بار را از دوش من برداشتند تشکر می کنم. ( تشویق حضار)
وی افزود: اما حرف ها و گلایه هایی از جناب اقای ضرغامی دارم. ایشان واقعا به من لطف داشتند. و گلایه هایم را شب قبل از مراسم تودیع در معاونت با ایشان مطرح کردم بخشی از آن گله را اینجا مطرح می کنم.گفتم آقای ضرغامی شما دو سال است تلویزیون را ول کردید. به شما گفتند شما کارتان با کار تلویزیون نباشد ما خیلی خوب اداره اش می کنیم اما اینطور نیست آقای ضرغامی. شما نباید اجازه می دادی در تلویزیون فردی که اگر مدیر بوده، دو نفر ازش راضی نبودند بر ما مسلط شود. فردی که قبلا رئیس حراست یک فروشگاه در شاه عبدالعظیم بوده نباید به پورمحمدی، به پورحسین، به دکتر کرمی، به دکتر رستم وندی و... دستور بدهد. نباید جوری باشد در تلویزیون ما، بر یک عده مدیر با تجربه، مومن، مسلمان و هنرمند یک آدم بی هنر مسلط شود.
مدیر سابق شبکه سه سیما گفت:از مهندس ضرغامی درخواست کردم که اگر مدیری را می خواهیم منصوب کنیم من نمی گویم امتحان هنر، امتحان عقل ازش بگیریم (تشویق حضار – بعد از این تشویق پورمحمدی گفت: دست نزنید چون من یک موقع جو گیر می شوم، یک حرف هایی می زنم که برای خودم بد است. شما که می روید خانه هایتان یقه ما را می گیرند! هر چند که اقای پورمحمدی رئیس بازرسی کل کشور باشند اما این دلیل نمی شود من از حاشیه امنیت بالایی برخوردار باشم!) الآن چرا ما در این جلسه جمع شدیم؟ چون عقل نبود. ما همیشه در نمازخانه ی شبکه سه که به زور 150 نفر درش جا می شود، جلسه تودیع و معارفه می گذاشتیم.
وی افزود:چرا باید یک جوی بسازیم که بگوییم این آقا ممنوع است. مگر ما چه کار می خواستیم بکنیم که ممنوع بود. حتی در حد یک نوکر با ما برخورد نمی کنند. نوکر که بیست سال کار می کند روزی که می خواهد برود یک قرآنی، آبی می گیرند که آقا به سلامت. مگر اینکه آدم دزد پدر سوخته ای باشد. می گویید این آقا در شبکه ممنوع است. به روزنامه جام جم می گویید اسم این آقا را ننویس. با تک تک آدم ها تماس گرفتید و گفتید که اگر بروید به این جلسه فلان و بهمان می شود. مگر ما می خواهیم چه کار کنیم؟