در پی پناهنده شدن یکی از اعضای تیم احمدی نژاد به نیویورک، عضو ناظر مجلس بر شورای ناظران صدا و سیما می گوید که این فرد از کارکنان نهاد ریاست جمهوری است و احمدی نژاد باید پاسخگو باشد.
هفته گذشته خبری منتشر شد که حسن گلخندان که به عنوان یکی از اعضای تیم خبری اعزامی صدا و سیما به همراه محمود احمدینژاد به آمریکا سفر کرده بود، پس از پایان سفر هیئت ایرانی، به تهران بازنگشت و به دولت آمریکا پناهنده شد.گفته شد که خانواده این تصویربردار صدا و سیما چندی پیش به ترکیه رفتهاند.
اینک بیژن نوباوه در گفتوگو با خبرنگار قانون، خبر منتشره درباره اینکه فرد پناهنده شده به آمریکا از فیلمبرداران صدا و سیما بوده است را تکذیب کرد و افزود: با توجه به تحقیقاتی که انجام دادهام فرد پناهنده شده به آمریکا، از اعضای هیات همراه احمدی نژاد و نهاد ریاست جمهوری بوده است و هیچ ارتباطی به سازمان صدا و سیما نداشته است.
عضو ناظر مجلس بر شورای ناظران صدا و سیما تاکید کرد که نیروهای صدا و سیما معمولا به اینگونه سفرهای کاری زیاد می روند و این بار اول نیست و در خصوص این تیم اعزامی صدا و سیما به نیویورک نیز با خبرنگار تیم صحبت کردهام و وی نیز این مباحث را تکذیب و اعلام کرده که همه اعضای گروه اعزامی سازمان، به کشور بازگشته اند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینطور که به نظر می رسد فرد مورد نظر که به عنوان فیلمبردار یا عکاس مطرح شده است، اصلا فیلمبردار نبوده و با این عنوان سعی در بزرگ کردن وی داشتهاند، البته همیشه این افراد از طرف دشمنان مورد طمع قرار گرفته و دامی برای آنها پهن می شود.
وی خاطر نشان کرد: بارها پیش آمده که پلیس آمریکا و FBI با این افراد ارتباط برقرار کرده و با وعده و وعید سعی در فریب آنها داشته اند، لذا بعید نیست که چنین اتفاقی برای فرد مورد نظر نیز رخ داده باشد.
روز گذشته یکی از رسانه های اسراییلی مدعی شد که این فرد اطلاعات زیادی در خصوص مراکز هسته ای به همراه دارد.
این سایت نوشته است: سال گذشته در زمان حضور احمدی نژاد در سازمان ملل که حسن گلخنبان نیز برای نخستین بار او را همراهی می کرد، نیروهای اطلاعاتی آمریکا توانستند با گلخنبان ارتباط بگیرند و او را متقاعد کنند که فیلم ها و عکس های لازم را بگیرد و در نخستین فرصت بگریزد؛ پیشنهادی که عملی نیز شد و تا تحقق آن، یکسال طول کشید و حسن گلخنبان در این یکسال فرصت تهیه فیلم ها و تصاویر مهم دیگری را در کنار مقامات ایران در اختیار داشت.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت، با بیان اینکه مسئول مستقیم این اتفاق شخص رئیس دولت است، یادآور شد: احمدینژاد باید پاسخگوی عملکرد نیروهای خود باشد.
عضو ناظر مجلس بر شورای نظارت صدا و سیما یادآور شد: متاسفانه افرادی که تا کنون از مجلس شورای اسلامی به صورت سنواتی در این هیاتها حضور داشتهاند، به این سفر دعوت نشدهاند و حتی هیچ یک از اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز به این گروه راه نیافتهاند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم افزود: همه صد و چند نفری که به عنوان هیات همراه احمدی نژاد در این سفرهمراه وی بودهاند به گزینش شخص احمدینژاد به این سفر رفتهاند لذا باید خود وی در این باره پاسخگو باشد.