۱۳۹۱ دی ۱۲, سه‌شنبه

توقیف کشتی ایران در آلمان

کشتی جمهوری اسلامی، بدلیل بدهی به بانک آلمان توقیف شد

مدیرعامل‌کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه دلیل اصلی توقیف
کشتی‌ ایرانی‌ عدم‌پرداخت اقساط وام 250 میلیون یورویی به بانک آلمانی
است،گفت:در تلاشیم پیش‌ از تشکیل‌ دادگاه اقساط وام را پرداخت‌ نمایم.


محمدحسین داجمر ، ضمن تأیید خبر توقیف یک کشتی ایرانی توسط دولت سریلانکا
بنا به درخواست یک بانک آلمانی، اظهارداشت: توقیف این کشتی به دلیل تغییر
اسم آن از «ام وی شره» به «ام وی آمینا» فقط یک بهانه است.


وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی این توقیف عدم پرداخت اقساط وام 250
میلیون یورویی است، افزود: شرایط تحریم باعث شده تا ما نتوانیم اقساط خود
را پرداخت کنیم و این بانک اقدام به توقیف کشتی ایرانی در بندرگاله
سریلانکا کرد.
روزنامه تایمز هند خبر داد دولت سریلانکا به درخواست یک بانک آلمانی از 2
هفته پیش کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را توقیف کرده است.


بر اساس این گزارش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برای خرید یک کشتی به نام
«ام وی شره» اقدام به دریافت 250 میلیون یورو وام از بانکی در آلمان کرده
و پس از خرید این کشتی نام آن را به «ام وی آمینا» تغییر داده است.


بانک آلمانی که در این گزارش نامش ذکر نشده است به بهانه این اقدام
خواستار توقیف کشتی مزبور و تسویه مطالبات خود شده است.


این کشتی در روز 18 نوامبر از چین به راه افتاده بود که در 6 دسامبر به
سریلانکا رسید و در روز 14 دسامبر در بندر گاله متوقف شد و اسناد و مدارک
آن از جمله گذرنامه خدمه آن توسط مقامات سریلانکایی توقیف شد.


به گفته منابع مطلع کشتی مزبور چندین بار تلاش کرد از آب های سریلانکا
خارج شود که دولت سریلانکا مانع این اقدام شد. 16 ایرانی و 8 هندی خدمه
این کشتی هستند.
=============

هیچ نظری موجود نیست: