۱۳۹۱ مهر ۱۹, چهارشنبه

اوباما فرمان اجرای مجازات های جدید علیه ایران را صادر کرد

سرخط
وطن ما:,
باراک اوباما با صدور فرمانی خواستار اجرای مجازات های مصوب کنگرۀ آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شد. تامی ویتور، سخنگوی شورای ملی امنیت آمریکا در این خصوص گفت که تحریم های اقتصادی علیه ایران نتایج عمیق و روشنی به بار آورده اند. او همچنین گفت که اگر ایران به تعهدات بین المللی اش عمل نکند شکی نیست که با مجازات ها و فشارهای بیشتری روبرو خواهد شد.

 کنگرۀ آمریکا در اوت گذشته مجازات های جدیدی را علیه صنایع نفت و پتروشیمی و همچنین فروش فرآورده های نفتی ایران تصویب کرد. فرمان دیروز رییس جمهوری آمریکا چارچوب اجرای مجازات های مصوب کنگره را تعیین می کند.

روزنامۀ وال استریت جورنال در این خصوص نوشت که مصوبۀ کنگره خلاءهای مجازات های جاری را پُر می کند و شخصیت های حقوقی و حقیقی را هدف تحریم قرار می دهد که به جمهوری اسلامی ایران در زمینۀ فروش فرآورده های نفتی و پتروشیمی، خدمات بیمه و کشتیرانی یاری می رسانند. وال استریت جورنال در ادامه نوشته است که اقتصاد ایران در نتیجۀ تحریم های یکجانبۀ آمریکا به شدت متزلزل و شکننده شده است.

در این حال، به گزارش نووستی، وزارت امور خارجۀ روسیه ابراز امیدواری کرده که آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران به زودی گفتگوهای سازندۀ خود را به منظور احیای اعتماد بین المللی نسبت به خصلت صلح آمیز برنامۀ اتمی ایران از سر بگیرند.

 این اظهار وزارت امور خارجۀ روسیه واکنشی است به سخنان یوکیا آمانو، مدیر کل سازمان بین المللی انرژی اتمی، که گفته است این آژانس و ایران در ماه جاری اکتبر گفتگوهای خود را از سرنخواهند گرفت. وزارت امور خارجۀ روسیه در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر کرده نوشته است که مسکو از هر گونه تلاشی برای از سرگیری تماس و گفتگو میان ایران و آژانس برای حل فوری مسائل معلق در خصوص برنامۀ اتمی ایران پشتیبانی می کند.

بیانیۀ وزارت امور خارجۀ روسیه تصریح می کند که این کشور از جمله نویسندگان قطعنامۀ شورای حکام آژانس در سیزدهم سپتامبر گذشته در خصوص برنامۀ اتمی ایران بوده که هدفش از نظر مسکو ترغیب گفتگو میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

هیچ نظری موجود نیست: