۱۳۹۱ فروردین ۱۸, جمعه

واکنش تند نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه به اظهارات هاشمی رفسنجانی

واکنش تند نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه به اظهارات هاشمی رفسنجانی
جـــرس: در ادامه واکنش ها به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی پیرامون رابطه با آمریکا و ناگفته هایی از دهه اول انقلاب، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز طی واکنشی گفت: افرادی كه در گذشته جایگاهی داشتند، نباید وارد مسائلی شوند كه زمینه طمع ورزی دشمنان را فراهم كند. از هاشمی بعید است، درخصوص برقراری رابطه با آمریكا اینگونه اظهارات بی پایه و اساس را مطرح كند.

همزمان یکی از نزدیکان مصباح یزدی و عضو سرشناس گروه افراطی "جبهه پایداری" با بیان اینکه اظهارات هاشمی برای برقراری رابطه با آمریکا چراغ سبز به دشمن بود، گفت: این اقدام هاشمی در شرایط فعلی "خودکشی سیاسی" است.

گفتنی است، در پی انتشار بخشی از گفتگوی هاشمی رفسنجانی با فصلنامه مطالعات بین المللی، هجمه های زیادی از سوی رسانه های محفلی و شخصیت های اصولگرا متوجه هاشمی شد.
هاشمی در گوشه ای از این گفتگوی تفصیلی گفته بود: "من در سال های آخر حیات امام نامه ای را خدمتشان نوشتم، تایپ هم نكردم برای این كه نمی خواستم كسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح كردم و نوشتم شما بهتر است در زمان حیاتتان اینها را حل كنید. در غیر این صورت، ممكن است اینها به صورت معضلی، سد راه آینده كشور شود. گردنه هایی است كه اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور كردن مشكل خواهد بود. یكی از این مسایل، رابطه با آمریكا بود. نوشتم بالاخره سبكی كه الان داریم كه با آمریكا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم قابل دوام نیست. آمریكا قدرت برتر دنیاست. مگر اروپا با آمریكا، چین با آمریكا و روسیه با آمریكا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاكره داریم چرا با آمریكا مذاكره نكنیم؟ معنای مذاكره هم این نیست كه تسلیم آنها شویم. مذاكره می كنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است..."

روز گذشته نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان با حمله به هاشمی رفسنجانی، اظهارات وی را مورد اعتراض شدید قرار داد و همزمان، برخی نمایندگان مجلس هشتم، در صحن علنی مجلس برگه‌هایی حاوی سخنان رهبری در خصوص عدم هر گونه مذاکره با آمریکا پخش کردند و چند تن از نمایندگان اصولگرا نیز، هاشمی را مورد حمله قرار دادند.

اما هاشمی رفسنجانی در واکنش به حملات وارده به اظهاراتش، با بیان اینکه "انتظار نداشتم واکنش ها به سخنانم در مورد رابطه با آمریکا در این حد باشد و جنجال آفرینی به بار بیاورد"، خاطرنشان کرد: "اگر بحث هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما امام در همان زمان پاسخ من را می داد."

دومین نماینده رهبری آتش می گشاید
بعد از واکنش تند روزگذشتۀ حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان، نماینده رهبر در سپاه پاسداران نیز، طی واکنشی نسبت به اظهارات هاشمی گفت: اینگونه اظهارات، پیام هایی است كه از داخل به خارج ارسال می شود و با انسجام ملی و اقتدار داخلی هیچگونه سازگاری ندارد.

به گزارش فارس، علی سعیدی ادامه داد: اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شائبه اختلاف نظر بین مسئولان نظام را در میان دشمنان تقویت خواهد كرد و این در حالی است كه اختلاف نظرهای موجود، بسیار جزئی است و همه خدمتگذاران نظام در راستای آرمان ها و منویات رهبری عمل می كنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینكه اظهارات هاشمی به نفع دشمنان نظام تمام می شود؛ گفت: افرادی كه در گذشته جایگاهی داشتند و مردم از آنها انتظاراتی دارند، نباید وارد مسائلی شوند كه زمینه طمع ورزی دشمنان را فراهم كند.

وی با بیان اینكه آمریكا به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است؛ افزود: از هاشمی بعید است كه با وجود خط مشی ها و دیدگاه های اساسی كه برقراری رابطه با شیطان بزرگ را نفی می كنند، درخصوص برقراری رابطه با آمریكا اینگونه اظهارات بی پایه و اساس را مطرح كند.

خودکشی سیاسی بود
یک فعال سیاسی جریان اصولگرا نیز بیان اینکه اظهارات هاشمی برای برقراری رابطه با آمریکا چراغ سبز به دشمن بود، مدعی شد: این اقدام هاشمی در شرایط فعلی "خودکشی سیاسی" است.

قاسم روانبخش دبیر سیاسی نشریه پرتو در گفت‌وگویی با خبرگزاری امنیتی - نظامی فارس، درباره اظهارات هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در زمان هاشمی اجازه انتشار مطبوعات محدود بود و دولت سازندگی خود را غیر قابل نقد می دانست از این رو نقد اجازه نقد به صاحبان قلم داده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه بنده شاهد بودم که هاشمی رفسنجانی انتقادی را که از سوی آیت الله گلپایگانی مطرح شده بود نپذیرفت، ادامه داد: در جلسه‌ای ،مرحوم آیت‌الله مشکینی در حضور علما و از جانب آیت‌الله گلپایگانی دو نقد اقتصادی و فرهنگی به دولت سازندگی وارد کرد که این با واکنش منفی هاشمی رو به رو شد در حالی که یکی از این دو انتقاد از سوی یک مرجع تقلید و دیگر از سوی رئیس مجلس خبرگان بود.

روانبخش با بیان اینکه هاشمی طرفدار نقد نبوده و روزنامه‌های چندانی نیز در زمان وی منتشر نمی‌شد، اظهار عقیده کرد: روزنامه کیهان، اطلاعات، رسالت و روزنامه سلام جزء روزنامه هایی بودند که علی‌رغم انتشار به دولت هاشمی نقدی وارد نمی کردند.

این فعال سیاسی عضو جبهه پایداری با اشاره به فعالیت نشریه کیان در زمان دولت سازندگی، مدعی شد: نشریه کیان در دولت هاشمی مجوز گرفت اما به جای نقد دولت سازندگی، حاکمیت اسلامی، نظام و ارزش‌های اسلام و انقلاب را زیر سؤال می‌برد.

آزادی فعالیت نشریه کیان نقطه منفی دولت هاشمی است
روانبخش با یادآوری این موضوع که از دل حلقه کیان دولت اصلاحات روی کار آمد، افزود: نقد اسلام و نظام توسط حلقه کیان جزء پرونده منفی هاشمی است که اجازه داد چنین نشریه‌ای آزادانه به فعالیت بپردازد.

وی درباره بخش دیگری از سخنان هاشمی مبنی بر رابطه با آمریکا گفت که پرداختن هاشمی به این موضوعات باعث شد که بسیاری از حقایق برای مردم روشن شود و آنها ببینند وی با امام چطور رفتار کرده است.هاشمی می‌خواهد القا کند که مقام رهبری در زمان رهبری خود این کار را نکرد و اگر امام رهبر بود حتما این مسئله را حل می‌کردند در حالی که رهبری آقا همان اصول امام بر مبنای اسلام است".

دبیر سیاسی نشریه پرتو اظهارات هاشمی برای برقراری رابطه با آمریکا را چراغ سبز به دشمن دانست و بدون اشاره به فحوای سخن هاشمی، این اقدام وی را در شرایط فعلی خودکشی سیاسی او و دوستان اصلاح‌طلبش دانست و گفت: "با این کار در برابر موضع امام و رهبری قرار گرفتند و پاسخ ملت ایران به هاشمی همان جمله معروف امام است که فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

دعوت یک سایت از عناصر وزارت خارجه آمریکا معنادار است
وی در پایان با حمله به سایت «الف» به دلیل دعوت از آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه امریکا برای پاسخگویی به سوالات کاربران متذکر شد: "در چنین شرایطی که هاشمی از برقراری رابطه با آمریکا سخن می‌گوید ملاقات باهنر با هاشمی و دعوت یک سایت از یک عنصر وزارت خارجه آمریکا به عنوان مهمان این سایت بسیار قابل تأمل است."

هیچ نظری موجود نیست: