۱۳۹۱ فروردین ۵, شنبه

عید ایرانی (چهار ترانه) – م.سحر


عید آمد و ما لختیم

عید آمد و آسمان گریان داریم
چشم نگران و دل بریان داریم
لختیم که اهل ریا قبامان برُدند
عوریم که پیرهن زکلامان داریم

آرزوی باران

عید آمد و اندوه فراوان داریم
چشم ِ نگران به حال ِ ایران داریم
از سیل سی و سه ساله‌مان قحطی زاد
زانروست که آرزوی باران داریم

عزم عبور

زان ظلم کز اهل ِ دین به ایران داریم
قوت غم و دردِ کهنه بر خوان داریم
چشمی به ستاره‌ای و عزمی به گذار
زین شبکدهء سیاهکاران داریم

این هم ترانه ای ست نوروزی
که همراه با بهترین آرزو‌ها هدیهءنوروزی دوستان باد! ـ

بیداد زمانه را زوالی خوش باد
آزادی و صلح را مجالی خوش باد
سالی نه اگر به شادمانی طی شد
سالی که فرا رسید سالی خوش باد

م.سحر

هیچ نظری موجود نیست: