۱۳۹۱ فروردین ۵, شنبه

روایت یک نماینده اصلاح طلب از هزینه ای که سوال کنندگان از رئیس دولت پرداختند

در ادامه واکنش ها نسبت به حضور و برخورد تمسخر آمیز رئیس دولت در برابر نمایندگان مجلس هشتم، یک عضو فراکسیون اقلیت با اعتقاد بر اینکه بعضا هیات رئیسه مانع از اعمال وظایف نظارتی نمایندگان میشد، در تشریح خاطراتش از این دوره مجلس گفت: مهمترین ممانعت هیات رئیسه را در اعلام وصول سوال از رئیس دولت شاهد بودیم که این موضوع بیش از 7 ماه به طول انجامید.
به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا خباز معتقد است این ضایعه ای برای کشور و نمایندگان سوال کننده بود و این نمایندگان هزینه سنگینی برای این سوال پرداختند. در حالیکه در دیگر کشورهای دنیا اینگونه نیست که سوالی به این سادگی از رئیس دولت پرسیده شود و سوال کنندگان اینقدر هزینه بدهند.

نماینده اصلاح طلب کاشمر در پاسخ به اینکه سوال کنندگان برای این کار چه هزینه ای پرداخت کردند؟، گفت: از 79 امضا کننده این طرح، اکثرا یا رد صلاحیت شدند یا رای نیاوردند. به زعم وی، این نوعی انتقام گیری دولت از نمایندگان است. وی افزود: کار خوبی نیست که اینقدر نسبت به سوال کنندگان از رئیس جمهور گارد گرفتند و تمام تلاششان را به کار گرفتنند تا دستگاه های اجرایی به سمتی بروند که سوال کنندگان رای نیاورند.

وی با تاکید بر اینکه چنین رفتاری در شان نظام نبود، به عنوان نامزدی که به مجلس نهم راه نیافته است، افزود: البته ما که راحت شدیم و خدا را شکر می کنم که یک فرصت مطالعاتی بوجود آمد. اما تحرکات نامناسب دستگاه های اجرایی برای رای نیاوردن سوال کنندگان از رئیس دولت کار زشتی بود که من در این دوره از نمایندگی به چشم خود دیدم.

خباز در حالیکه که می گفت شخصا به رقیب انتخاباتی اش تبریک گفته است، افزود: حتی روز بعد از انتخابات برای رقیبم گل و شیرینی بردم و فضای شهرستان را آرام کردم. ولی حرکات و سکنات دستگاههای اجرایی نشان دهنده یک برنامه از پیش تعیین شده بود و کسانی که دست به این کار زدند هزینه سنگینی به بار آوردند.

هیچ نظری موجود نیست: